اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برنامه‌ریزی برای رشد 11 درصدی حوزه معدن در زنجان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه برنامه استان رشد ۱۱ درصدی حوزه معدن است، تصریح کرد: تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت است.

برنامه‌ریزی برای رشد 11 درصدی حوزه معدن در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان مجید گلشنی فرد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و تجهیزات وابسته در استان زنجان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در چهار ماه نخست سال جاری، اظهار کرد: طی این مدت ۲۷ پروانه اکتشاف صادر و نخستین مزایده بسته سرمایه‌گذاری و همچنین مزایده پسمانده روی برگزار شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه برنامه استان رشد ۱۱درصدی حوزه معدن است، تصریح کرد: تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت است.

وی توجه جدی به برگزاری مزایده معادن، احیای واحدهای راکد و ورود سرمایه‌گذاران به حوزه معدن را سه راه‌کار کوتاه ‌مدت برای تحقق برنامه رشد این حوزه اعلام کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌های صنایع معدنی، ایجاد واحدهای فرآوری، توسعه شرکت‌های اکتشافی، توسعه اکتشافات و صدور پروانه از جمله اهداف برنامه میان مدت در حوزه معادن است.

گلشنی فرد با تاکید بر اینکه حوزه معدن سرشار از مشاغل و حرف مختلف است، ادامه داد: در این حوزه صادرات فنی و مهندسی که مورد غفلت قرار گرفتار در دستور کار است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ساخت صنایع معدنی، تقویت تشکل‌ها و تقویت روابط با پارک علم و فناوری از دیگر اهداف بلندمدت حوزه معدن عنوان کرد و گفت: در این میان توجه به استفاده بهینه از آب که زمینه آن در زنجان استفاده پساب شهری است فراهم شد.

وی بر توسعه نرم‌افزارهای مرتبط با حوزه معادن تاکید کرد و افزود: به نظر از این مهم غفلت شده است.

پایان پیام/۷۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول