اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

چرا رهگیری موشک‌های روسیه برای اوکراین دشوار است؟

مقام‌های اوکراین درباره دلیل دشوار بودن رهگیری موشک‌های روسیه توضیح می‌دهند.

چرا رهگیری موشک‌های روسیه برای اوکراین دشوار است؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام نیروی هوایی ارتش اوکراین روز سه‌شنبه گفت ارتش روسیه در حال تغییر دادن تاکتیک‌های خود هنگام هدف قرار دادن اوکراین با موج‌های متوالی حملات موشکی است. 

یوری ایگنات سخنگوی نیروی هوایی ارتش اوکراین گفت نیروهای روسیه برنامه پروازی موشک‌هایشان را به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند که «با استفاده از داده‌های اطلاعاتی و نقاط ضعف ما با کارآمدی هر چه بیشتر بتواند از پدافند هوایی ما عبور کند.»

ایگنات گفت: «موشک‌های روسیه دائماً تغییر مسیر می‌دهند.»

او اضافه کرد بعضی از انواع موشک‌ها از این توانایی برخوردار هستند که در حین پرواز تغییر مسیر بدهند که این موجب می‌شود سامانه‌های پدافندی برای ساقط کردن آنها با مشکل مواجه شوند. 

اوکراین در ماه‌های گذشته بارها از کشورهای غربی خواسته برای محافظت از آسمان این کشور در برابر حملات پهپادی و موشکی روسیه سامانه‌های پدافندی بیشتری در اختیار این کشور قرار دهند. 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین چند هفته پیش گفت: «ما هر روز و هر هفته تلاش می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که مدافعان آسمان سامانه‌های پدافندی و موشک‌های بیشتری در اختیار دارند. اوکراین به سامانه‌های پدافندی بسیار بیشتری نسبت به آنچه اکنون داریم نیاز دارد.»

صبح سه‌شنبه ارتش اوکراین اعلام کرد روسیه دست‌کم ۲۸ موشک کروز به سمت اوکراین شلیک کرده است. 

نیروی هوایی اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای روسیه اقدام به شلیک چهار فروند موشک KH-22 و ۲۰ فروند موشک Kh-101 از هواپیما و چهار موشک کالیبر از یک شناور در دریای سیاه کرده‌اند. 

«اولکسی کولبا»، معاون رئیس دفتر زلنسکی در پیامی در تلگرم تصریح کرد که روسیه روسیه اقدام به انجام یک حمله موشکی دیگر به مناطق، شهرها و روستاهای اوکراین کرده است. 

کولبا گفت که در میان اهداف، شهر لویو در غرب اوکراین و دو روستای نزدیک به شهر و همچنین یک مجموعه ورزشی در شهر دنیپرو در مرکز این شهر وجود داشت. وی همچنین مدعی شد که یک انبار مواد غذایی در شرق شهر کراماتورسک به همراه ساختمان های مسکونی و یک مهدکودک در منطقه مورد مناقشه جنوب زاپوریژژیا آسیب دیده است. 

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

وزارت دفاع مسکو بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «حمله‌ای متمرکز با تسلیحات هوایی و دریایی دوربرد علیه شرکت‌های کلیدی صنعت نظامی» دولت اوکراین انجام داده است. در این بیانیه آمده بود: «اهداف محقق شدند. تمامی اهداف در نظرگرفته شده مورد اصابت قرار گرفتند.»

 دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد یک بسته جدید کمک‌های نظامی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار را برای اوکراین در نظر گرفته که شامل مهمات بیشتر برای سامانه‌های پدافند هوایی، گلوله‌های توپخانه و تسلیحات ضد زره می‌شود. 

جو بایدن هفته گذشته از کنگره آمریکا خواست یک بسته جدید بودجه اضطراری به ارزش مجموعا ۴۰ میلیارد دلار که شامل ۲۴ میلیارد دلار کمک بیشتر برای اوکراین می‌شود را نیز تصویب کند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول