اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

‌ایستگاه‌های سلامت بهداشت در موکب‌های اربعین برپا می‌شود

رییس مرکز بهداشت خرم‌آباد از برپایی ایستگاه‌های سلامت بهداشت در موکب های اربعین خبر داد.

‌ایستگاه‌های سلامت بهداشت در موکب‌های اربعین برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، کمیته برون بخشی بهداشت ویژه پیاده روی اربعین 1402 عصر امروز در دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد.

تشدید نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اربعین

معاون فنی معاونت بهداشت در این جلسه اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی ادارات مختلف برای برگزار کردن با شکوه مراسم پیاده روی اربعین و به منظور کاهش خطرات و آسیب‌ها برای زائرین، امر بسیار مهمی است که ادارات مرتبط باید آنرا در نظر داشته باشند.

یاراحمدی بیان داشت: با توجه به اینکه اربعین امسال مقارن با فصل گرما است، بنابراین افزایش آمار گزش افراد توسط مار و عقرب و همچنین گرمازدگی افراد نسبت به سال گذشته دور از انتظار نیست، لذا امکانات و شرایط لازم برای پیشگیری، مقابله، کنترل و درمان این دو مورد دارای اهمیت زیادی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر لزوم تشدید نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی گفت: امسال همانند سالهای گذشته در راستای پیشگیری و درمان بیماری های منتقله از آب و غذا بیماری‌های تنفسی، اسهالی و... شرایط مورد نیاز فراهم شده و آموزش‌های لازم باید در دسترس مردم قرار گیرد.

رامش آرمان، رییس گروه آموزش و ارتقا سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه ضمن بیان انتظارات و وظایف ادارات در این رابطه عنوان کرد: در راستای آموزش و توانمندسازی زائران و رابطان سلامت، سامانه خادم برقرار شده که شامل تمام مطالب آموزشی بهداشتی مانند گرمازدگی، عفونت تنفسی و... و نحوه پیشگیری و مقابله با آنها می‌باشد.

وی افزود: تهیه و توزیع رسانه‌های آموزشی در فضای مجازی و رسانه‌ها و استفاده از ظرفیت صداوسیما برای ارائه آموزش‌های لازم نکات بهداشتی و ارتقای آگاهی زائران باید در دستور کار قرار گیرد.

برپایی ایستگاه‌های سلامت بهداشت در موکب‌های اربعین

الهام نوری زاده رییس مرکز بهداشت خرم‌آباد نیز در این جلسه از برپایی ایستگاه‌های سلامت بهداشت در موکب های اربعین خبر داد.

وی افزود: در این ایستگاه پزشک مراقب سلامت و ماما مستقر است و پاسخگوی زائران خواهد بود.

نوری زاده گفت: تمام تلاش ما این است که به بهترین شکل ممکن خدمات بهداشتی مورد نیاز زائران را ارائه کنیم.

رییس مرکز بهداشت خرم‌آباد عنوان کرد: همچنین کارشناسان بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌ها نیز در راستای نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موکب‌ها در این ایستگاه‌ها حضور خواهند داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول