اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مشارکت مردم عامل موفقیت در حل مسائل روستاهاست

استاندار خراسان رضوی گفت: مشارکت مردم در حل مسائل روستاها عامل موفقیت خواهد بود و حمایت های شهرستانی و استانی نقش پشتیبانی از این جریان را دارد.

مشارکت مردم عامل موفقیت در حل مسائل روستاهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یعقوبعلی نظری در جمع دهیاران بخش زاوین در روستای قلیچ آباد اظهار کرد: آنچه برای ما دارای اهمیت است توجه به روستاست و از طرفی هم قشر زحمت کش و مولد در شرایط فعلی در روستا زحمات زیادی را می کشند.

وی گفت: موضوع گفت‌وگو با دهیاران براساس سند طرح تحول روستایی است. موضوعاتی در این سند تهیه و در روستاها مورد بررسی قرار می گیرد و براساس آن تصمیم گیری می شود. 

نظری ادامه داد: محوریت اجرای طرح تحول در روستا با دهیار است. مسئول دهیار است و هدف آبادانی روستا است. 

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: روش و رویکرد این است که دهیار در این روستا مبتنی بر طرح تحول، همه مسائل روستا را مبتنی بر ظرفیت روستا و حمایت های شهرستانی و استانی حل کند. لذا مسئله محور حرکت می کنیم و انتظار داریم دهیاران مسائل روستا را بشناسند و اولویت بندی کنند. 

وی اذعان کرد: حل مسائل روستا با استفاده از ظرفیت روستا است. هرکسی و هر اجتماعی اگر متکی بر استعدادها و ظرفیت های خودش جوشش از درون داشته باشد موفق خواهد شد. نباید منتظر دیگران برای حل مشکلات باشیم. 

وی ادامه داد: رویکرد و راهبرد ما در روستا این است که استعداد و ظرفیت روستا برای حل مسئله آن روستا توسط دهیار به کارگیری و بسیج شود. هر حرکت و اقدامی پیشتاز و پرچمدار می خواهد و در این روستاها دهیار پرچمدار است. 

استاندار خراسان رضوی افزود: برای اجرای این موارد یک تیم می خواهید که ما به آن گروه جهادی مقیم در روستا می گوییم و اهالی روستا همکار و همیار دهیار می شوند. در کنار حمایت های استانی جریان حل مسائل با این الگو به پیش خواهد رفت.

نظری خاطر نشان کرد: حضور مردم برای ما بسیار مهم و دارای اهمیت است. نقش دادن به مردم و به کارگیری همه ظرفیت ها از جمله مباحثی است که شما در روستا باید اجرا کنید. برای اجرای این موارد به کمک هایی نیاز دارید که معین های روستا نیز کمک و مساعدت می کنند. 

نماینده عالی دولت در خراسان رضوی افزود: معین ها دستگاه های دولتی و حاکمیتی و خیرین هستند. این دستگاه‌ها به اجرای طرح ها و پروژه ها در روستا کمک و به آن سرعت می بخشند.
استاندار خراسان رضوی گفت: رئیس جمهور تاکید کردند که جهادسازندگی همزمان با گام دوم انقلاب احیا شود و ما در این سند چهار محور اقتصادی و فرهنگی و زیرساخت و عمران را با این رویکرد در نظر گرفته ایم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول