اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

۱۳۰ کیلومتری که به عشق حضرت احمد بن موسی(ع) طی می‌شود

کاروان پیاده که از شهرستان فیروزآباد که هر ساله به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) می آیند سال جاری به نیابت شهدای مدافع حرم و شهادت امام سجاد (ع) در دهه سوم محرم در شب شهادت امام سجاد وارد حرم مطهر شدند.

۱۳۰ کیلومتری که به عشق حضرت احمد بن موسی(ع) طی می‌شود

مسئول هیأت مذهبی «محبین الرضا (ع)» فیروزآباد در گفتگو با خبرگزاری فارس عنوان کرد: کاروان پیاده شهرستان فیروزآباد در ایام مختلف به شیراز می آیند و امسال نیز به نیابت شهدای مدافع حرم و شهادت امام سجاد (ع) دهه سوم ماه محرم حرکت کردند و شب شهادت امام سجاد (ع) وارد حرم مطهر شدند. 

وی گفت: بنیانگذار این پیاده روی هیئت فرهنگی مذهبی محبین الرضا (ع) ، بنیانگذار کاروان های پیاده حضرت احمد بن موسی (ع) در سراسر استان فارس است.

مکارم در ارتباط با سال تأسیس این هیئت گفت: از زمان سفر رهبر معظم انقلاب به استان فارس بود که بعد از صحبت های ایشان دو ماه بعد با لبیک گفتن به صحبت های رهبر معظم انقلاب هیئت تأسیس شد.

او افزود: این کاروان ۱۳ سال پیاپی با حضور جوانان پرشور و انقلابی شهرستان فیروزآباد طی پنج روز مسافت ۱۳۰ کیلومتری را از فیروزآباد به حرم شاهچراغ (ع) طی می کنند.

مکارم ادامه داد: زمانی که مقام معظم رهبری به شیراز سفر کردند و شیراز را به عنوان سومین حرم اهل بیت معرفی کردند ما بعد از صحبت های رهبر که فرمودند هر کس به هر طریقی می تواند حرم احمد بن موسی را به جامعه معرفی کند ، ما نیز دو ماه بعد از صحبت های ایشان این کار را شروع کردیم و به صحبت های رهبر لبیک گفتیم ؛ و بر خود واجب دانستیم که این کار را شروع کنیم و ادامه دهیم.

مکارم با بیان اینکه سال های گذشته نیز هیئت با نیت های متفاوتی به حرم مطهر شاهچراغ آمده است گفت: از سال های گذشته ما ایام های مختلفی را وارد حرم می شدیم اگر خاطرتان باشد دهه کرامتی وجود نداشت شروع این قضیه با کاروان پیاده بود که جرقه ای ایجاد شد برای مسئولین استان ، چند سال برای دهه کرامت کاروان را آماده میکردیم.

وی افزود: همچنین با ادامه این کار شهر های مختلف استان را هم ساماندهی کردیم که یک سال به همت بزرگان آستان و مسئولان شهرستان ها صد کاروان تشکیل داده شد و حدود ۱۶ هزار زائر پیاده شب بزرگداشت شاهچراغ وارد حرم شدند ؛ در ایام های دیگر نیز کاروان را آماده کردیم و چند سال نیز برای احیای غدیر این اتفاق رقم خورد.

مکارم در ارتباط با پوشش متفاوت زائران گفت: همچنین زائران با پوشش های متفاوت و لباس های سفیدی که بر تن دارند در این پیاده روی شرکت می کنند.

گزارش از: آیسا صادقی

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول