اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نقاشی‌های 100 ساله‌ای که در بازار قیصریه، پیدا شد

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان، گفت: نقاشی‌های ارزشمندی زیر دیوار مغازه‌های متصرفه در بازار قیصریه پیدا شد که بین 100 تا 150 سال قدمت دارند و باید مرمت شوند.

نقاشی‌های 100 ساله‌ای که در بازار قیصریه، پیدا شد

شهرام امیری، مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درخصوص رفع تصرف سکوهای پیرنشین چهارسوی ضرابخانه بازار قیصریه اظهار کرد: این چهارسو بزرگترین چهارسوی بازار قیصریه است از سردر که وارد بازار شوید، حدود ۲۰۰ متر جلوتر به این چهارسو می‌رسید.

وی افزود: سکوهایی که مشاعات و فضای عمومی بازار محسوب می‌شد، به تدریج توسط بازاری‌ها و با گسترش فعالیت‌های تجاری، تصرف شده بود و حتی خرید و فروش نیز در این قسمت انجام شده بود، با توجه به اینکه جزو مشاعات و فضاهای عمومی حساب می‌شد و چهره زشتی را برای این فضای تاریخی ایجاد کرده بود، این سکوها رفع تصرف شد.

امیری با بیان اینکه در این قسمت‌ها حتی مغازه ایجاد و کنتور برق صادر شده بود، بیان کرد: برخی از این مغازه‌ها حتی اجاره‌نامه محضری هم داشتند که باید حذف می‌شد، یک به یک احکام دادگاه برای این مغازه‌ها صادر شد و آخرین حکم هم در هفته گذشته بود و این قسمت آزاد شد.

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان با اشاره به جمع کردن مغازه‌ها خاطرنشان کرد:  زیر دیوارهایی که این مغازه‌ها آن جا را تصرف کرده بودند، نقاشی‌های ارزشمندی پیدا شد که بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال قدمت دارند و باید مرمت شوند تا چهره بازار قیصریه به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای جهان، زیبا باشد.

وی گفت: این رفع تصرف‌ها کاری سخت و پیچیده است، سنگ‌اندازی‌های زیادی در آن انجام می‌شود و چون شکایات حقوقی است، زمان زیادی می‌برد.

امیری بیان کرد: فضاهایی که در این بازارِ هشت و نیم کیلومتری،  هنوز رفع تصرف نشده، زیاد است و یگان حفاظت به دنبال آزادسازی بقیه فضاها ازجمله بازار طلافروش‌ها است.

پایان پیام/۶۳۱۲۴/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول