اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس من| مطالبه وکلای آینده: زمان آزمون وکالت را افزایش دهید

وکلای آینده در فارس من گفتند: هر سؤال آزمون وکالت یک صفحه است که داخل متن آن ۵ تا ۶ نکته نهفته است و این قضیه در همه سوالات قابل مشاهده است. زمان آزمون برای چنین سوالاتی واقعا کم است.

فارس من| مطالبه وکلای آینده: زمان آزمون وکالت را افزایش دهید

خبرگزاری فارس؛ فارس من: افزایش زمان آزمون وکالت مرکز وکلای دادگستری پویشی است که توسط مخاطبان سامانه تعاملی فارس من به ثبت رسیده است. مهدی حیدری سردبیر این پویش در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: «آزمون مرکز وکلای دادگستری دارای ۱۳۰ سوال و ۱۵۰ دقیقه زمان است. سال‌گذشته که در آزمون شرکت‌کردم مشغول خواندن سوال بودم که مراقب آزمون گفت زمان آزمون شما به پایان رسیده و من مجبور شدم پاسخنامه را با ۳۰ سوال بدون جواب، تحویل دهم. دو هفته پیش نیز در آزمون وکالت کانون وکلا شرکت کردم، زمان آزمون آنجا هم کافی نبود و تعدادی از سؤالاتم بی پاسخ باقی ماند. در انتهای آزمون هم اکثر شرکت کنندگان فرصت پاسخگویی به ۲۰ تا ۳۰ سوال را پیدا نکردند.»

حیدری معتقد است تا پیش از سال ۱۳۹۸ زمان تخصیصی به آزمون وکالت کافی بوده: «برای آمادگی در آزمون وکالت، مشغول حل نمونه سؤالات سال‌های گذشته بودم که دیدم سوال و گزینه‌‌ها بسیار کوتاه‌تر از سال‌های اخیر بوده است اما سوالات فعلی را نمی‌توان در ۱ دقیقه پاسخ داد.»

آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه در ۳ شهریور ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و به گفته محمدمسعود یوسفی، رئیس اداره وکالت تخصصی مرکز وکلا قوه قضائیه تصمیم گیری درباره محل و زمان آزمون بر عهده سازمان سنجش است: «بر اساس نص قانون تسهیل، مجری برگزاری آزمون، سازمان سنجش و آموزش کشور است و زمان برگزاری بر مبنای ضوابط اجرایی و تامینی تعیین می‌شود و ساعت، پذیرایی و مکان برگزاری آزمون برعهده مجری است.»

یکی دیگر از حامیان این پویش که خود نیز از شرکت کنندگان آزمون است، می‌گوید: «لطفاً زمان آزمون را افزایش دهید، چون به اندازه کافی سؤالات حقوقی سخت است و جواب دادن به آن زمان بیشتری را لازم دارد.»

حامی دیگری می‌گوید: «هر سؤال آزمون یک صفحه است که داخل متن آن ۵ تا ۶ نکته نهفته است و این قضیه در همه سوالات قابل مشاهده است که خود استرس زیادی به وجود می‌آورد.»

سردبیر پویش در پایان از مسؤولان و نهادهای مربوطه خواستار افزایش حداقل ۳۰ دقیقه‌ای زمان آزمون وکالت مرکز وکلای دادگستری شد تا داوطلبان زمان کافی را برای حل سؤالات داشته باشند.

شما هم اگر با بیشتر شدن زمان آزمون وکالت موافق هستید، می‌توانید پویش را در اینجا امضا کنید. در صورتی که تعداد حمایت‌ها به ۱۰۰۰ امضا برسد، پیگیری موضوع از سازمان‌های مربوطه در دستور کار «فارس من» قرار خواهد گرفت. 

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول