اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تمرکز طرح حامیم بر کادرسازی و مباحث معرفتی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان تمرکز طرح حامیم را بر کادرسازی و توجه به مباحث معرفتی و شناختی در بین دانشجویان فعال و کنشگر دانست.

تمرکز طرح حامیم بر کادرسازی و مباحث معرفتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعظیم خدایاری ظهر در مراسم افتتاحیه (طرح حامیم ۲ _ خط امام) با هدف توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با بیان اینکه در این دوره بعد از جذب افراد و فعالیت‌های تشکیلاتی تمرکز بر مباحث معرفتی و شناختی و اعتقادی مد نظر قرار دارد اظهار کرد: در این دوره فعالان دانشجویی کنشگر از تشکل‌های مختلف حضور دارند‌‌.

وی با بیان اینکه متولی این برنامه دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌هاست و کلاس‌ها نیز بعد از نیازسنجی طبق نیاز روز برگزار می‌شود گفت: خوشبختانه دانشجویانی که سال گذشته در این دوره شرکت کردند از برنامه رضایت داشتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان افزود: این دوره معرفتی و توانمندسازی طی دو بخش سه روزه در همدان و مشهد مقدس و با کلاس‌های اثرگذار و سطح کیفی بالا و با حضور اساتید مجرب برگزار می‌شود.

 "مسئله‌محوری" رویکرد دانشجویان فعال و مطالبه‌گر باشد

رییس بسیج دانشجویی استان همدان نیز با اشاره به حدیثی مبنی بر اینکه مردم معدن‌هایی هستند از جنس طلا و نقره اظهار کرد: امام خمینی(ره) با بهره‌گیری از این ظرفیت مردمی در مواجهه با طاغوت، منافقین و بعثی‌ها و... به پیروزی‌های بزرگی را برای کشور رقم زد.

حمید پورحسینی با بیان اینکه امام خامنه‌ای نیز در ادامه رویکرد امام راحل، با ظرفیت‌ مردمی فتنه‌های سنگین و پیچیده را خنثی کرده است گفت: معتقدیم برای پیشبرد امور کشور یک جمع پیشران با شناخت مسائل برای حل مشکلات پیشتاز باشند که امروز دانشجویان فعال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در این حوزه تعریف می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم شناخت مسئله‌محوری و برنامه‌ریزی برای حل مشکلات کشور افزود: جنس شهدای گام دوم انقلاب از جنس شناخت مسئله مشخص و تلاش برای حل آن است.

هدف طرح حامیم جریان‌سازی بین حلقه‌های میانی در کشور است

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیر اظهار کرد: این طرح یک دوره تلفیقی است، تلفیقی از دوره حامیم و خط امام که بناست به اثرگذاری ختم شود. 

حجت‌الاسلام رضا محمدی با اشاره به اینکه توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در این طرح دنبال می‌شود افزود: هدف این دوره در محور چهارم بیانیه گام دوم انقلاب مشهود است. 

وی با تاکید بر اینکه نقش جوانان متعهد در آینده مورد تاکید رهبر انقلاب است یادآور شد: تلاش ما این است که دانشجویان بعد از طی دوره جریان‌ساز و تأثیرگذار باشند. 

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان در ادامه با بیان اینکه تمدن اسلامی بر دوش جوانان متعهد خواهد بود تصریح کرد: نظیر این دوره‌ها طراحی شده تا جوانان ویژه، فضایی امن برای گفت‌وگو و آماده‌سازی در جامعه داشته باشند. 

وی با بیان اینکه این دوره کاملا مسئله‌محور و گفت‌وگومحور برگزار می‌شود بیان کرد: اساتید نیز در لایه‌های مختلف مسائل را مطرح می‌کنند تا با دانشجویان ویژه به یک فهم مشترک برسند. 

محمدی با اشاره به اینکه بنا داریم در میان این دوره تلفیقی دانشجویان یک گام جلو باشند گفت: ۱۰ درصد دانشجویان از دوره به مرحله کشور معرفی خواهند شد. 

وی متذکر شد: مسئولان استانی برای برگزاری این دوره همکاری و مشارکت نداشتند در حالی که می‌طلبید از لحاظ معنوی و مادی پشتیبانی می‌کردند جالب آنکه حتی در جلسات مشورتی هم شرکت نکردند!.

پایان پیام/ ۸۹۰۳۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول