اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ضرورت توجه واقع‌بینانه‌ به کارکردهای هوش مصنوعی

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: لازم است به کارکردها و کارکردهای هوش مصنوعی در تمام ابعاد توسعه و خصوصا توسعه‌ اقتصادی توجه ویژه شود.

ضرورت توجه واقع‌بینانه‌ به کارکردهای هوش مصنوعی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جهانبخش سلمانیان صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی کارگروه اقتصادی و زیربنایی مجمع عالی بسیج سپاه عاشورا با بیان اینکه دنیای آتی دنیای فناوری‌های نو است، اظهار داشت: لازم است به کارکردها و کژکارکردهای هوش مصنوعی در تمام ابعاد توسعه و خصوصا توسعه‌ اقتصادی توجه ویژه شود.

وی گفت: ما در شرایط فعلی نه مترصد پاسداشت بی‌چون و چرای هوش مصنوعی هستیم و نه در صدد سوگواری برای آن، بلکه لازم است واقعیت این فناوری جدید را به همراه کارکردهای مثبت و پیامدهای منفی آن بشناسیم و تبیین کنیم. 

سلمانیان افزود: زمانی که یک دانش یا فناوری نو زاده می‌شود، کسانی که چشم فرصت‌بین دارند، می‌توانند آن را درون ساختارهای اجتماعی و اقتصادی هضم کرده و به نفع جامعه از آن سود ببرند، و آنان که صرفا نگاه تهدید‌محور دارند، ای بسا سبب فرصت‌سوزی شوند. ما باید با رویکردی واقع‌بینانه و بینابینی، سریعا نسبت به کاربست منطقی فناوری‌های نو اقدام کنیم تا از قافله عقب نمانیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌شرقی، اضافه کرد: آنگونه که شواهد نشان می‌دهد، ممکن است ظهور هوش مصنوعی عمومی، صرفا محصور و منحصر در حوزه تکنولوژی نمانده و در سایر ابعاد شناختی، فلسفی و نهادهای مختلف اجتماعی تاثیر بگذارد، بنابراین لازم است گروه‌های متعدد فکری و پژوهشی جهت بررسی کارکردها و پیامدهای هوش مصنوعی در ابعاد مختلف زندگی تشکیل گردد.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول