اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

پیکر سیدحسین عرب در امامزاده صالح(ع) خاکسپاری می‌شود+فیلم

مراسم تشییع و تدفین پیکر پیرغلام آستان سیدالشهدا(ع) سیدحسین کردبچه کرمانشاه (مشهور به عرب) فردا سه‌شنبه 24 مردادماه در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) برگزار می‌شود.

پیکر سیدحسین عرب در امامزاده صالح(ع) خاکسپاری می‌شود+فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، سیدحسین کردبچه کرمانشاه (مشهور به عرب) شب گذشته یکشنبه ۲۲ مردادماه به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان عرفان نیایش تهران درگذشت و به دیدار ارباب بی‌کفنش رفت.

او متولد سال ۱۳۲۵ بود و در ۷۷ سالگی درگذشت. مرحوم عرب از نسل مداحانی همچون احمد شمشیری، سید جواد ذبیحی، علی قصری و محمد علامه بود. اشعار و مرثیه‌های بسیاری حفظ بود و با آرامش خاصی مداحی می‌کرد.

مراسم تشییع و تدفین پیکر این پیرغلام آستان سیدالشهدا(ع) فردا سه‌شنبه ۲۴ مردادماه از مسجد گیاهی تجریش به سمت آستان مقدس امامزاده صالح(ع) از ساعت ۱۵ برگزار می‌شود.

این پیرغلام سیدالشهدا(ع) در سالروز شهادت امام جواد(ع) به همراه حجت‌الاسلام اهری دیگر روضه‌خوان پیشکسوت اهل بیت(ع) در سرداب امامزاده صالح(ع) روضه‌خوانی و مداحی کرده بود. فیلم این مداحی را در ادامه ببینید:

 

او کنار مزار این امامزاده شعری از مرحوم سیدرضا موید خواند. ابیات این شعر به شرح زیر است:

دل و جانی فکار دارم من
دو جهان با تو کار دارم من
یا جواد الائمه ادرکنی

روزگارم ز غم تباه شده
قلبم از معصیت سیاه شده
راهِ من منتهی به چاه شده
یا جواد الائمه ادرکنی
 

همچنین امشب دوشنبه ۲۳ مردادماه مراسم وداع با پیکر این مداح با مرثیه‌خوانی محمود کریمی و دیگر ذاکران اهل بیت(ع) از نماز مغرب در امامزاده علی‌اکبر چیذر برگزار می‌شود.

مراسم بزرگداشت و ختم این پیرغلام سیدالشهدا(ع) روز جمعه ۲۷ مردادماه از ساعت ۱۰ صبح در حسینیه بنی‌فاطمه(س) واقع در سرچشمه، خیابان امیرکبیر برگزار می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول