اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد کرمان شد

سید مهدی هاشمی به‌عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان معرفی شد.

سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد کرمان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، صبح امروز دوشنبه ۲۳ مردادماه‌ طی آیینی با حضور کشاورز معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سید مهدی هاشمی به‌عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان معرفی شد و از خدمات محمدحسن کردستانی سرپرست سابق این مجموعه تقدیر به‌عمل آمد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در این آیین اظهار داشت: با توجه به ضرورتی که اسناد حدنگار در کشور دارند، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تمام وجود در حال تلاش است تا بتواند این مسؤولیت و رسالت را در کشور به‌خوبی انجام دهد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ادامه داد: تلاش برای سنددار کردن املاک و اسناد در حال انجام است زیرا اسناد رسمی نقش مهمی در پیشگیری از اختلافات در جامعه دارد.

وی ابراز داشت: چند سالی‌ست، اسناد حدنگار در راستای پیشگیری از ورود پرونده‌ها به دادگستری در دستور کار سازمان اسناد و املاک است و تلاش‌های بسیار زیادی را هم انجام داده‌اند تا بتوانند به‌هدف خود در حدنگاری اراضی ملی و املاک و اراضی مردم و کشاورزی و تجاری برسند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: دوستان ثبت اسناد و املاک در استان کرمان نیز با تمام وجود پیگیر موضوع حدنگاری اسناد هستند و گزارش‌ها را بارها ارائه کرده‌اند و مصوباتی در این زمینه بوده است.

حمیدی از تاکید مقام معظم رهبری بر توجه خاص به اسناد رسمی در کشور یاد و تصریح کرد: ایشان فرمودند باید به اسناد رسمی اعتبار داده شود و اسناد رسمی به گونه‌ای باشد که در دادگاه‌ها و محاکم مورد توجه قرار گیرند.

وی اضافه کرد: مردم باید از اسناد غیررسمی و معاملات دستی به این سمت و سو بیایند که معاملات را در دفاتر اسناد رسمی انجام دهند و این اتفاق خوب و مبارکی بود که امیدواریم زیرساخت‌های قانونی در کشور فراهم شود و این کار به سرعت پیش رود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: نیازمند فرهنگسازی در این زمینه هستیم که مردم برای معاملات خود با اسناد رسمی اقدام کنند و از قولنامه و اسناد دستی که هزاران مشکل ایجاد می‌کند و منجر به پرونده قضایی می‌شود، جلوگیری شود.

حمیدی در پایان سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های کردستانی سرپرست سابق اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از عقب‌ماندگی کرمان در زمینه صدور اسناد کاداستر و سند حدنگار کشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: صدور این اسناد درحال پیگیری است.

کردستانی سرپرست سابق اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان نیز در سخنانی اظهار داشت: در اجرای کاداستر اراضی ملی در استان کرمان به ۱۰۰ درصد نزدیک هستیم و در اجرای کاداستر کشاورزی هم جهش خوبی داریم و ریل‌گذاری مناسبی در این بخش صورت گرفته است.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول