اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس من| برای مجازات متقلبان کنکور قانون سخت‌گیرانه بگذارید

برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی خواستار لزوم وضع قوانین سخت‌گیرانه برای مجازات متقلبین کنکور شدند.

فارس من|  برای مجازات متقلبان کنکور قانون سخت‌گیرانه بگذارید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی خواستار  «لزوم وضع قوانین سخت‌گیرانه برای مجازات متقلبین کنکور» شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند: 

«باتوجه به اینکه تقلب در کنکور یک اقدام غیرقانونی است علاوه بر آن سرنوشت هزاران داوطلب با چند جابجایی در رتبه دستخوش تغییر عمده یا به قول قاضی شعبه ۲۸ دیوان عدالت اداری غیرقابل جبران می‌شود.

لذا برای جلوگیری از این مهم لازم است قوانین سختگیرانه تری برای متقلبین در نظر گرفته شود مثل ممنوعیت همیشگی از کنکور و معرفی آن‌ها به افکار عمومی و ثبت در سوابق کیفری تا همه بدانند.

فرد مزبور برای دسترسی به خواسته خود از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند حتی به قیمت تضییع حقوق هزاران نفر از جوانان کشور و خانواده‌های؛ آن‌ها ضمنا با توجه به هزینه مالی بالا برای انجام تقلب می‌توان گفت بی دلیل نیست که بیشترین آمار قبولی در رشته‌های بالا مربوط به سه دهک بالای اقتصادی می‌باشد. مردم عادی از یک‌سو باید با مدارس غیرانتفاعی رقابت کنند و از سوی دیگر با شبکه متقلبین که هر دو در استخدام دهک‌های بالای اقتصادی هستند.

عدالت آموزشی مصرح در قانون اساسی کجای این رقابت است؟

اگر اقدام سازمان سنجش حتی از نظر دیوان عدالت اداری اینقدر مهم است پس تضییع عمر و حقوق هزاران نفر که به دلیل تقلب پایمال می‌شود هزاران برابر باید مهم‌تر باشد.»

حسین محمدی سردبیر این پویش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: به جای دعواهایی که بین مسؤولان راه می‌افتد باید یک قانون کامل و واضح از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی یا از طریق مجلس با هزینه سنگین برای متقلبانی که می‌خواهند وارد دانشگاه شوند، بگذارند تا داوطلب از قبل عواقب کارش را بداند، در این صورت خیال خانواده‌ها هم راحت می‌شود که قوانینی وجود دارد و قانون از آن‌ها حمایت می‌کند.

وی افزود: این تفکر که ما از داوطلب حمایت می‌کنیم ولی قانونی پشت آن نیست که بخواهد از حقوق آن‌ها حمایت کند و همه این‌ها مربوط به حقوق مردم است که آرامش به این فضا آید. اما این‌گونه که هر دادگاهی یک حکم دهد، چیزی جز سرگردانی برای داوطلبان ندارد. یک دادگاه یا کمیسیون یک رای می‌دهد و یک دادگاه یا کمیسیون دیگر با همان شرایط یک رای دیگری می‌دهد. ما خواستار یک قانون یک‌پارچه هستیم و یک حکم مشخص تعیین شود.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد:‌ ما در جامعه گرفتاری‌های مختلف داریم و در حال حاضر حواشی رسانه‌ای که مردم را نگران می‌کند این است که بین قوه قضائیه و دولت تفاوت نظر وجود دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول