اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

میادین مین؛ تله‌های مرگبار روسیه در مسیر نظامیان اوکراین

پیچیدگی میادین مین روسیه نظامیان اوکراینی را مجبور کرده تصمیم دشواری اتخاذ کنند و تانک‌های ساخت غرب خود را رها کرده و پیاده پیشروی کنند.

میادین مین؛ تله‌های مرگبار روسیه در مسیر نظامیان اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، استقرار گسترده مین های زمینی توسط نیروهای روس در نبرد با اوکراین  به طور قابل توجهی بر جنگ تاثیر گذاشته و باعث شده نظامیان اوکراینی راهبرد‌ها و تاکتیک‌های خود را برای عبور از این تهدید مرگبار تغییر دهند.

وبگاه آمریکایی «بیزینس اینسایدر» روز یکشنبه نوشت، در خط مقدم تراکم میادین مین خیره کننده است، به ویژه در برخی مناطق گزارش‌ها حاکی از آن است که روسیه تا پنج مین در هر متر مربع قرار داده است. مقامات اوکراینی این میدان‌های مین را «دیوانه کننده» توصیف کرده‌اند و چالش بی سابقه‌ای برای نیروهای آن‌ها ایجاد کرده است.

یکی از جنبه‌های نگران کننده این میادین مین، ساختار چند لایه‌ای است که توسط نیروهای روس اجرا شده است. این تاکتیک شامل قرار دادن چندین مین بر روی یکدیگرو ایجاد مانع بزرگ است که نه تنها تلاش‌های مین‌زدایی را مختل می‌کند، بلکه تهدیدی مستقیم برای تجهیزات مین‌زدایی محسوب می‌شود.

 

پیچیدگی این میادین مین، برخی نظامیان اوکراینی را مجبور کرده تصمیم دشواری اتخاذ کنند و تانک‌های ساخت غرب خود را رها کرده و پیاده پیشروی کنند تا از دست این تله‌های مرگبار فرار کنند.

گستره میدان‌های مین بی‌نظیر است و تخمین‌ها حاکی از آن دارد  که روسیه بزرگترین میدان مین در جهان را ایجاد کرده است. این گستره وسیع مین، همراه با قرار دادن راهبردی و استفاده از تله های انفجاری مرگبار، به طور قابل توجهی مانع از تلاش‌های ضد حمله اوکراین شده است.

روسیه از مین‌های انفجاری، مین‌های مرزی، مین‌های تکه تکه و مین‌های ضد تانک استفاده می‌کند و هر نوع آسیب مختلفی هم به نظامیان و هم به تجهیزات نظامی وارد می‌کند.

علیرغم اینکه مین‌ها میراث جنگ‌های قرن بیستم هستند، به دلیل مقرون به صرفه بودن، سهولت تولید و اثربخشی همچنان نقش ویرانگری را ایفا می‌کنند. واقعیت تلخ این است که این سلاح‌های به ظاهر قدیمی همچنان ابزاری قدرتمند و کشنده در میدان نبرد نوین هستند.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول