اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

اتباع مقیم از مرز شلمچه و اتباع غیرمقیم از مرز چذابه به زیارت اربعین می‌روند

معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور با اشاره به اینکه مرز چذابه برای اتباع غیرمقیم و مرز شلمچه برای تردد اتباع مقیم درنظر گرفته شده است، گفت: حدود ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی و همچنین ۵۰ هزار زائر افغانستانی مجوز ورود زمینی به خاک عراق را خواهند داشت.

اتباع مقیم از مرز شلمچه و اتباع غیرمقیم از مرز چذابه به زیارت اربعین می‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مجید میر احمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ظهر یک شنبه در جلسه ستاد ویژه اربعین با اشاره به اینکه طی توافق دوجانبه وزارتخانه های کشور عراق و پاکستان حدود ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی مجوز ورود زمینی به خاک عراق را خواهند داشت، گفت: همچنین از کشور افغانستان نیز ۵۰ هزار زائر از طریق مرزهای زمینی در همایش بزرگ اربعین شرکت خواهندکرد. 

وی با بیان اینکه مرز چذابه برای اتباع غیرمقیم و شلمچه برای اتباع مقیم در نظر گرفته شده است، افزود: در راستای تسهیل در پذیرش طرف عراقی به اتباع غیرمقیم توصیه می شود از روز دهم ماه صفر جهت ورود به کشور عراق  از مرزهای تعیین شده مراجعه کنند. 

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه، تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار نفر در سامانه سماح جهت شرکت در همایش اربعین ثبت نام کرده اند، گفت: بیش از ۶۰ درصد از این تعداد افراد مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده اند.

 میر احمدی خاطر نشان کرد: در سال جاری در راستای تسهیل در خروج زائران از مرز، نحوه خدمات رسانی ایستگاه های صلواتی، تامین امنیت و حمل و نقل قرارگاه های عملیات مشترک اربعین در سطح ملی و استانی بین وزارتخانه های کشور دو کشور ایران و عراق  تشکیل شده است.

این مقام مسئول گفت: همچنین امسال با توجه به گرمای شدید هوا به تمام زائران توصیه می شود، تمام نکات خود مراقبتی جهت پیشگری از گرما زدگی را مد نظر داشته و ضروری است گروه های خاص از جمله کودکان، افراد مسن و بیماران زمینه ای با مشورت پزشکان برای مراجعت به اربعین اقدام کنند.

میر احمدی گفت: در مرز بین المللی مهران اقدامات خوبی از جمله افزایش ظرفیت پذیرش خودرو در پارکینگ های مهران وپایانه مسافربری برکت انجام شده است.
 
معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور تصریح کرد: یکی از تونل های مسیر ایلام مهران برای اربعین امسال به طور موقت زیر بار ترافیک می رود و ۸۰۰ چشمه سرویس بهداشتی هم در مرحله بهره برداری قرار دارد.

پایان پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول