اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فارس من| «جستجوی ایمن» را در اینترنت خانگی فعال کنید

کاربران فارس من با ثبت پویشی از اپراتورهای اینترنت خانگی درخواست کرده‌اند برای محافظت از کودکان در برابر محتواهای نامناسب، «جست‌وجوی ایمن» را فعال نمایند.

فارس من| «جستجوی ایمن» را در اینترنت خانگی فعال کنید

به گزارش خبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، کاربران فارس من با ثبت پویشی تحت عنوان «شبکه وای فای خانگی را ایمن کنید» از اپراتورهای اینترنت خانگی درخواست کرده‌اند برای محافظت از کودکان در برابر محتواهای نامناسب، «جست‌وجوی ایمن» را در اینترنت ثابت فعال نمایند.

عنوان کرده‌اند که: اپراتورهای همراه الزاما جستجوی ایمن را برای کاربران فعال می‌کنند تا نتایج صریح جنسی و خشونت نشان داده نشود، اما در بخش اینترنت وای فای و خانگی چنین نیست، آنها خواسته‌اند اینترنت‌های خانگی هم ملزم  به محدودسازی جستجوی ایمن در مرورگرها باشند.

خسروی از شهرکرد سردبیر این پویش است و در گفتگو با خبرنگار فارس در خصوص ثبت این کمپین می‌گوید: اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به صورت خودکار جستجوی ایمن (SafeSearch) را فعال کرده‌اند؛ اما متاسفانه در اینترنت‌های خانگی این گزینه غیر فعال است و هر چه آن را فعال می‌کنیم دوباره غیرفعال می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: من از اینترنت مخابرات استفاده می‌کنم و این گزینه غیرفعال است؛ هر موضوع غیراخلاقی اگر در گوگل جستجو شود در صفحات اول و دوم آن می‌آید طبیعتا دسترسی به هر محتوایی مناسب همه گروه‌های سنی نیست و یکی از دغدغه‌های من این است که گروه کودک و نوجوان دسترسی به هر محتوایی نداشته باشند.

گفتنی است، جستجوی ایمن یا Safe Search گوگل قابلیتی است که این شرکت برای کنترل محتوای نامناسب و خشونت آمیز در اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند از آن در نتایج جستجو استفاده کنند؛ این ویژگی بیشتر به منظور محافظت از کودکان در فضای اینترنت است. سال گذشته این قابلیت برای کاربران ایرانی که از اینترنت همراه استفاده می‌کنند، فعال شد و وزیر ارتباطات در این خصوص اعلام کرد صرفا محتوای خشن و مستهجن محدود شده و این خواسته خانواده هاست. تقریبا در بیشتر کشورهای دنیا این گزینه برای کاربران زیر 12 سال فعال است و والدین بر این موضوع نظارت دارند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول