اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ثبت نام 17 هزار هرمزگانی برای پیاده روی اربعین

استاندار هرمزگان از ثبت نام 17 هزار نفر در سامانه سماح برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی خبر داد.

ثبت نام 17 هزار هرمزگانی برای پیاده روی اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز در جلسه ستاد اربعین اظهار کرد: تا کنون تعداد 17 هزار هرمزگانی در سامانه سماح برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی ثبت نام کرده اند.

به گفته وی، از این تعداد 10 هزار نفر مرد و 7 هزار نفر زن هستند، بالغ بر 15 هزار نفر خواستار خروج از طریق مرز شلمچه و باقی زائران نیز از سایر مبادی خروجی به کشور عراق اعزام خواهند شد. 

استاندار هرمزگان گفت: اعزام و بازگشت زائران از تاریخ 27 مرداد تا 26 شهریور ماه خواهد بود، پیش‌بینی شده پیک سفرها نیز از 30 مرداد تا 8 شهریور باشد بر همین اساس باید برنامه ریزی مشخصی برای اعزام و بازگشت زائران از عراق صورت گیرد. 

وی تصریح کرد: تامین اتوبوس انتقال زائران یکی از اولویت‌های مهم است که کمیته حمل و نقل موظف است نسبت به تامین اتوبوس با کیفیت اقدام و نسبت به کنترل قیمت بلیط نیز اهتمام ورزد. 

دوستی گفت: در حوزه درمانی نیز اقدامات خوبی صورت پذیرفته و موکب درمانی در عمود 471 پیش بینی شده است علاوه بر این 8 درمانگاه عمومی نیز در مسیر به زائران حسینی خدمات درمانی ارائه خواهند کرد، همچنین تامین دارو نیز در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: برای تامین کالای اساسی مورد نیاز مواکب نیز برنامه ریزی شده تا از این حیث هم خدمات دهی به زائران حسینی با مشکلی مواجه نشود، برای تامین یخ مورد نیاز نیز در تلاش برای تامین یخ بهداشتی برای مواکب هستیم. 

نماینده عالی دولت با تاکید بر فعال شدن تمام کمیته‌های ستاد اربعین برای بهبود خدمات رسانی به زائران گفت: فرمانداران سراسر استان به ویژه شهرستان های غربی باید در آماده باش باشند و خدمات رسانی به زائران را انجام دهند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول