اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس من| سازمان سنجش تکلیف نمرات سوابق پشت کنکوری‌ها را روشن کند

برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار بازنگری محاسبه نمرات سوابق تحصیلی پشت کنکوری‌ها شدند.

فارس من| سازمان سنجش تکلیف نمرات سوابق پشت کنکوری‌ها را روشن کند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار بازنگری محاسبه نمرات سوابق تحصیلی پشت کنکوری‌ها شدند.

این کاربران در پویش خود آورده‌اند:

«در اقدامی، سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش، تحت عنوان هم ترازی نمرات سوابق تحصیلی در سال‌های مختلف، برای نمرات امتحان نهایی سال‌های قبل از ۱۴۰۲ ارزش کمتری قائل شده است و به طور مثال برای دانش‌آموزی که در سال ۹۸، نمره درسی را ۲۰ آورده با فردی که در سال ۱۴۰۲ آن درس را ۲۰ شده، تراز کم تری قائل است.حال سوال اینجاست که دانش‌آموز سال ۹۸ مگر می‌توانست نمره‌ای بالاتر از ۲۰ کسب کند که بتواند با نمره ۲۰ دانش آموز ۱۴۰۲ برابری کند.آیا سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش انتظار داشته‌اند که فارغ‌التحصیلان قبل از ۱۴۰۲، نمراتی مانند ۲۱ یا ۲۲ کسب کنند که تراز آنها را با دانش‌آموزان ۱۴۰۲ برابر در نظر بگیرند! حامیان این پویش درخواست اکید دارند که در نحوه محاسبه تراز سوابق تحصیلی، بازنگری شده و جلوی این بی عدالتی محض گرفته شود.»

مسعود مرعشی فرد سردبیر این پویش سامانه فارس من در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه گفت: امسال تحت عنوان هم‌ ترازی سوابق تحصیلی اقدام به کار خاصی کردند که نمرات امسال به نسبت سال گذشته با ارزش‌تر است، ادعایی که وجود دارد مبنی بر اینکه امسال امتحان نهایی به نسبت سال گذشته سخت‌تر بوده است.

وی افزود: نمراتی که امسال دانش‌ ‌آموزان کسب کرده‌اند با ارزش تر از سال ۱۳۹۷ است؛ یعنی فردی که در سال ۱۴۰۲ نمره ۲۰ گرفته نمره او با ارزش‌تر از دانش‌آموزی است که در سال ۱۳۹۸ نمره ۲۰ گرفته است. سوالی که برای ما ایجاد می‌شود اینکه آن دانش آموز سال ۱۳۹۸ این امکان را داشته که نمره‌ای بالاتر از ۲۰ بگیرد؟ 

سردبیر این پویش عنوان کرد: اجازه دهید این مسأله را با ذکر مثال توضیح دهم، معدل کتبی یک دانش آموزی که ۱۰ سال پیش امتحان داده ۱۷ است و تراز او  ۵ هزار می‌شود، دانش آموزی که در سال ۱۴۰۲ بوده با همان معدل ترازش ۱۰ هزار شده است. همانطور که مطلع هستید تراز ۱۰۰ تا هم با سرنوشت داوطلبان بازی می‌کند چرا که رتبه فرد ۲۰۰ الی۳۰۰ تا تغیر می‌دهد.

مرعشی درباره اطلاع ندادن این موضوع به دانش‌آموزان سال گذشته نیز گفت: کاری که امسال انجام داده‌اند کار خاص بوده؛ چرا که ارزش نمره به نسبت بیشتر شده است که با اطلاع رسانی، دانش‌آموزان سال قبلی می‌توانستند دوباره در آزمون شرکت کنند. اگر دانش‌آموز می‌دانست که امسال نمره‌ای که کسب می‌کند با ارزش تر از سال گذشته است دوباره آزمون می‌دادند و نمره خود را ترمیم می‌کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول