اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

چه تصمیماتی برای رفع مشکلات روستای هزاوه گرفته شد؟

فرماندار اراک طی بازدید یک روزه از روستای هدف گردشگری هزاوه، دستورات لازم برای رفع مشکلات این روستا را صادر کرد.

چه تصمیماتی برای رفع مشکلات روستای هزاوه گرفته شد؟

 امیر هادی فرماندار اراک در گفت‌‌وگو‌ با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به حضور در روستای هزاوه و بررسی مشکلات این روستا اظهار کرد: در بازدید میدانی که از روستای هدف گردشگری هزاوه داشتیم، ضمن دیدار و گفت‌وگو با مردم روستا، مشکلات و چالش‌های این روستا را بررسی و پیگیری‌های لازم به منظور رفع آنها را انجام دادیم.

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که در این روستا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد، خانه تاریخی امیرکبیر است که در سال 89 به ثبت رسیده و قدمت آن مربوط به دوره قاجار است، این بنا با وسعت ۸۱۵ مترمربع و زیربنای ۶۲۵ مترمربع در ۲ طبقه ساخته‌ شده و اخیرا از سوی میراث فرهنگی مرمت و بازسازی آن آغاز شده است.

فرماندار اراک ادامه داد: با توجه به آسیب‌های وارد به خانه تاریخی امیرکبیر در قسمت‌های ایوان کارشناسان میراث فرهنگی نسبت به مرمت این بنا اقدام کرده و پاک‌سازی، لایه‌برداری و رنگ‌آمیزی نرده‌های چوبی و همچنین تراشیدن و اندود کاه‌گل جداره داخلی، ایزوگام و لکه‌گیری دور پشت‌بام را کلید زدند که از میراث درخواست کردیم این عملیات را ظرف چند روز آینده به اتمام برسانند.

هادی بیان کرد: تعیین تکلیف کندمان‌های رهاشده توسط آبفا ظرف یک هفته، عقد قرارداد جدولگذاری ورودی روستا ظرف یک ماه توسط بنیادمسکن، مرمت حمام تاریخی روستا توسط دهیاری به رقم ۵۰۰ میلیون تومان از دیگر مصوباتی بود که در این بازدید دنبال شد.

وی با بیان اینکه هزاوه از روستاهای مهم هدف گردشگری استان به شمار می‌رود، گفت: رفع مشکلات این روستا نقش موثری در توسعه گردشگری دارد،  و با توسعه مسائل گردشگری در این روستا جمعیت گردشگران این منطقه  افزایش خواهد یافت که می‌تواند به رونق و پیشرفت روستا کمک کند.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول