اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تنوع تشکل‌های دینی و مذهبی در مازندران

کارشناس ساماندهی تشکل‌های دینی مازندران با اشاره تنوع تشکل‌های مذهبی و دینی استان، گفت: فعالیت تشکل‌های مذهبی و فرهنگی گسترده و بابرکت است.

تنوع تشکل‌های دینی و مذهبی در مازندران

رضا مهرعلیزاده کارشناس سامان‌دهی تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بابل با تبریک روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی به تشریح فعالیت‌های تشکل‌های وابسته به این اداره کل و خدمات اجتماعی آنان پرداخت.

وی با اشاره به تنوع تشکل‌های مذهبی و دینی استان، افزود: فعالیت هیات‌های مذهبی، کانون مداحان، شورای هیات‌های مذهبی، شبکه هیات‌ها و تشکل‌های دینی و کانون‌های فرهنگی تبلیغی، فعالیت‌ها و برنامه‌های تشکل‌های دینی مردم نهاد بسیار گسترده و با برکت است.

کارشناس سامان‌دهی تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران بیان کرد: تشکل‌های دینی مردم نهاد به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نهادهای مردمی در حوزه خدمات اجتماعی در سال‌های جاری به فعالیت در بخش‌های مختلف خدمات دهی پرداختند.

مهرعلیزاده اضافه کرد: از بارزترین خدمات می‌توان در جریان همه‌گیری ویروس منحوس کرونا، حوادث و بلایای طبیعی، رزمایش کمک‌های مؤمنانه و سایر اشاره کرد.

کارشناس ساماندهی تشکل‌های دینی مازندران یادآور شد: یکی از رسالت‌های واحد سامان‌دهی تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران شناسایی، ساماندهی و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد در حوزه فعالیت‌های دینی و مذهبی است.

مهرعلیزاده با اشاره به فعالیت‌های متنوع و گسترده  حمایتی ادراه کل تبلیغات اسلامی مازندران ویژه تشکل‌های دینی مردمی، اظهار کرد: شناسایی ، ساماندهی و حمایت از هیات‌های مذهبی که تاکنون قریب به یک‌هزار و ۷۷۶ هیات مذهبی از طریق ثبت‌نام در سامانه طوبی نسبت به اخذ مجوز اقدام کردند که می‌توان به اختصاص اقلام بازرگانی ویژه ایام محرم و صفر ، حمایت‌های نقدی ، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این زمینه اشاره کرد.

وی ادامه داد: موضوع دیگر شناسایی، ساماندهی و حمایت از مداحان و شاعران آئینی که در این حوزه نیز بیش از ۳هزار و ۱۰۲ مداح و شاعر آئینی در سامانه طوبی ثبت شده و دارای کد مداحی هستند و با هماهنگی‌های ایجاد شده از طریق بنیاد دعبل خزایی خدمات متنوع بیمه‌ای ، مالی و حمایتی از مداحان استان به‌عمل می‌آید.

کارشناس ساماندهی تشکل‌های دینی مازندران بیان کرد: ۲۲۲ مجوز فعالیت به کانون‌های فرهنگی تبلیغی در حوزه‌های مختلف در راستای ترویج فرهنگ دینی اعطا شده است.

گفتنی است سامان‌دهی تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در راستای بهینه سازی و هدفمند کردن حمایت های خود از هیات‌های شاخص و فعال استان، با برگزاری رویدادها و عملیات های فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی اقدامات مؤثری را در طول سال در دستور کار دارد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول