اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

قشر جوان پیشتاز در نام نویسی انتخابات مجلس خراسان جنوبی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: از استقبال قشر جوان استان که به صورت فعالانه در انتخابات شرکت می ‌کنند بسیار خرسندیم.

قشر جوان پیشتاز در نام نویسی انتخابات مجلس خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمد رضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: میزان مشارکت مردم ایران اسلامی در انتخابات‌ها در هیچ دوره‌ای از میزان مشارکت در کشورهای غربی و استعماری پایین‌تر نبوده و حداقل دو برابر بالاتر بوده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در خیلی از کشورها مشارکت در انتخابات الزامی است و چنانچه کسی رأی ندهد باید جریمه بپردازد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مردم ایران اسلامی، ولایی، انقلابی و علاقمند به این نظام عدالتخواه هستند افزود: به همین جهت مطمئن هستیم که با فهم و بصیرت مردم ایران، میزان مشارکت مردمی در این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نیز حداکثری خواهد بود.

طالبی با اشاره به ایجاد فرصت تبلیغات برابر ایجاد شده در رسانه ملی برای نامزد‌های انتخابات مجلس، خاطرنشان کرد: صدا و سیما امسال برای اولین بار ظرفیت‌های خود را در اختیار نامزد‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار می‌دهد تا آن‌ها بتوانند خود و برنامه‌ها‌شان را به مردم معرفی کنند.

وی از متقاضیان در خارج از کشور نیز خواست با مراجعه به سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها یا نمایندگی ‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به ثبت اطلاعات و بارگذاری مدارک خود اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به جنگ ترکیبی تمام عیار دشمن بر علیه نظام اسلامی، تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های جنگ ترکیبی دشمن، موضوع کمرنگ جلوه دادن انتخابات و پایین آوردن میزان مشارکت مردمی به هر نحوی با تبلیغات سوء و سیاه‌نمایی است.

طالبی به تشریح میزان استقبال متقاضیان پرداخت و اظهار کرد: در ششمین روز از پیش ثبت‌نام، ۸۶ متقاضی انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند که از این تعداد  ۷۵ نفر آقا و ۱۱ نفر خانم بودند.

وی با بیان اینکه در مجموع تاکنون ۳۳۲ نفر در استان تا پایان روز ششم برای داوطلبی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیش ثبت‌نام کردند که ۲۹۶ نفر آقا و ۳۶ نفر خانم هستند، اظهار داشت: از این تعداد ۱۳۸ نفر برای حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، ۹۴ نفر برای حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه، ۶۲ نفر برای حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه و ۳۸ نفر هم برای حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه ثبت‌نام کردند.

به گفته وی از مجموع افراد ثبت‌نام شده، ۵۸ نفر دارای مدرک دکتری، ۲۲۴ نفر فوق لیسانس، ۳۰ نفر لیسانس، ۱۸ نفر حوزوی و ۲ نفر هم فوق دیپلم است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با ابراز خرسندی از استقبال قشر جوان که به صورت فعالانه در انتخابات شرکت می ‌کنند، افزود: تاکنون ۷۳ نفر از متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی در مقطع سنی ۳۵ تا ۴۰ سال، ۶۰ نفر در سن ۳۰ تا ۳۵ سال، ۶۰ نفر در سن ۴۰ تا ۴۵ سال و یک نفر هم در سن ۷۰ تا ۷۵ سال است.

طالبی از بانوان توانمند استان هم برای پیش ثبت‌نام در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس دعوت کرد و گفت: پیش ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۶ مرداد آغاز شد و تا ساعت ۱۸ امروز یکشنبه ۲۲ مرداد ادامه دارد و مهلت یک هفته‌ای پیش ثبت‌نام تمدید نخواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان این نکته که استان در بحث پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی از اسامی افراد هیچگونه اطلاعی ندارد، عنوان کرد: این فرصت بسیار خوبی است لذا دعوت می‌کنیم افراد این فرصت را در روز پایانی پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس از دست ندهند و ثبت ‌نام اولیه را انجام دهند و در آینده تصمیم‌گیری لازم برای ماندن در این عرصه یا انصراف را خواهند داشت.

طالبی در ادامه با اشاره به اینکه از روز دوشنبه ۲۳ مرداد ماه مدارک داوطلبان نامزدی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مرحله بررسی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: استعلام‌ها درخصوص وضعیت سنی افراد از ثبت احوال، تابعیت از وزارت کشور، مدارک تحصیلی از دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، نظام وظیفه از فراجا، سوابق محکومیت کیفری از سیستم قضایی و مشمولان ماده ۲۹ قانون انتخابات از سازمان امور استخدامی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه افراد می‌توانند تا ۲۴ ساعت قبل از نهایی شدن ثبت‌نام انتخابات مجلس اعتراض خود نسبت به بررسی‌ها را اعلام کنند، افزود: در مرحله پیش ثبت‌نام فقط صحت‌‌سنجی مدارک افراد انجام می‌شود و بررسی صلاحیت داوطلبان در دستور کار نیست.

به گفته وی براساس جدول زمان بندی، از ۴تا ۱۸ آبان بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی، ۲۵ آبان تا ۱۴ دی رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط هیئت نظارت استان، از ۲۰ دی ماه هم بررسی در هیئت مرکزی نظارت و از ۳ تا ۹ اسفند ماه تبلیغات انتخاباتی نامزدها شروع خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول