اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

سی و هفتمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور برگزار می‌شود

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: سی و هفتمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور، امسال برگزار می‌شود.

سی و هفتمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و رئیس ستاد مرکزی اجلاس آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: سی و هفتمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور از چهارشنبه 25 مرداد تا جمعه 27 مرداد 1402 در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اشکالات در نظام تعلیم و تربیت کشور، عدم ثبات مدیریت است، ادامه داد: از سال 92 تا به امروز به طور میانگین 10 مدیر تغییر کرده است و اگر امسال هم جابه‌جایی اتفاق نمی‌افتاد، برنامه‌ها زودتر تعیین می‌شد و اجلاس به صورت حضوری برگزار می‌شد.

احمدی لاشکی با تأکید بر اینکه وزیر جدید حدود ۲ ماه است، مستقر شده و فرصت لازم برای بررسی برگزاری اجلاس نبود، افزود: به ناچار اجلاس را به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌کنیم و به مدت سه روز، رؤسای آموزش و پرورش استان‌ها در مرکز استان گرد هم می‌آیند و ادارات شهر تهران، شهرستان‌های تهران و البرز در اردوگاه شهید باهنر حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: به جز 730 رؤسای آموزش و پرورش مناطق کشور، مدیران آموزش و پرورش استان‌ها، مدیران سازمان نوسازی مدارس، رؤسای دانشگاه‌های فرهنگیان کشور، مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رؤسای ادارات عشایری 12 استان، رؤسای سازمان آموزش و پرورش استثنایی و مشاور امور زنان سراسر کشور در این اجلاس حضور می‌یابند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال سعی کردیم کمتر از مسؤولان بیرونی دعوت کنیم و بیشتر بهره‌وری درون سیستم و شروع سال تحصیلی منضبط مدنظر است، اظهار کرد: در اجلاس امسال از معاون اول رئیس جمهور دعوت کردیم و برنامه کلاس اخلاق با حضور یکی از اساتید حوزه را خواهیم داشت اما مهم‌ترین موضوع این است که به 10 مسأله مهم آموزش و پرورش بپردازیم.

وی اهداف اجلاس اشاره کرد و افزود: تبیین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در پاسخگویی به منویات رهبر معظم انقلاب درباره این وزارتخانه، نخستین هدف است؛ هدف دوم، تدابیر مدیریتی و تدوین برنامه اجرایی مأموریت‌های دوازده‌گانه ریاست جمهوری است تا در ادارات آموزش و پرورش به صورت یکنواخت موضوع دنبال و اجرایی شود.

احمدی لاشکی ادامه داد: هدف سوم، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در برنامه‌ریزی‌های مرتبط با اجرای سند تحول بنیادین و آغاز سال تحصیلی جدید است‌؛ هدف چهارم، تقویت تعامل و همکاری متقابل با دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی برای حل مسائل آموزش و پرورش است و در حال حاضر به دنبال مصوبه‌ای از مجلس از درون لایحه برنامه هفتم توسعه دولت هستیم، مواد 86 تا 102 برنامه هفتم برای آموزش و پرورش است و به دنبال برنامه منظمی هستیم که بودجه و راهکار در آن پیش بینی شود، هستیم. در یکی از مواد ذکر شده است، آموزش‌ و پرورش به مثابه یک امر ملی و این یعنی تمام دستگاه‌ها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: ممکن است برخی مدیران به تازگی منصوب شده باشند بنابراین در اجلاس به دنبال آموزش و توانمندسازی رؤسای آموزش و پرورش هستیم و اینکه بتوانند از تجارب هم استفاده کنند.

وی درباره هدف ششم عنوان کرد: تقویت مدارس دولتی مدنظر است و باید برای آن راهکار پیدا کنیم، آیا مدارس شاهد و سمپاد هم در این قالب جا می‌گیرند، 4 میلیون دانش‌آموز در مدارس خاص و غیردولتی و 12 میلیون در مدارس دولتی هستند بنابراین به دنبال برنامه مدون برای تقویت مدارس دولتی هستیم و اگر این اتفاق بیفتد، افت نمرات هم جبران خواهد شد.

احمدی لاشکی با اشاره به تببین جایگاه آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه گفت: می‌توانیم این برنامه را پخته‌تر کنیم تا خروجی آن جامع‌تر و قوی‌تر از لایحه باشد همچنین روش‌های تامین مالی پایدار برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت مدنظر است و امسال سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت کاهش یافته و به 11.8  درصد رسیده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره هزینه‌های اجلاس و میزان تحقق اهداف مدنظر است، بیان کرد: البته به طور مطلق به تمام اهداف نمی‌رسیم اما  بخشی از آن عملیاتی می‌شود، در سه سال اخیر تلاش کردیم منظومه‌ای از موضوعات آموزش و پرورش را دسته بندی کنیم به عنوان مثال  ر اجلاس سی و چهار اهداف این بود، اجرای سند تحول و بسته تحولی در زیست بوم جدید و براساس آن 300 هزار تبلت تهیه و در استان‌های محروم توزیع شد تا دانش‌آموزان از تحصیل بازنمانند. فناوری‌های نوین و آموزش و یادگیری در زیست بوم جدید، عدالت آموزشی و برابری فرصت‌های یادگیری نیز از سایر اهداف بود.
 
وی گفت: در اجلاس سی و پنج، تحول در برنامه درسی و تحول و نوآوری در روش‌های سنجش مدنظر بود و براین اساس امسال برای نخستین بار امتحانات نهایی ما بدین شکل برگزار شد؛ همچنین امسال برگزاری مجازی اجلاس، هزینه‌ها را کاهش داد و دیگر بلیط هواپیما برای رفت و آمد مدیران تهیه نمی‌شود.
 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول