اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

اختصاص کمک هزینه تحصیلی به رتبه‌های برتر کنکور در دانشگاه خواجه نصیر

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر از اختصاص کمک هزینه تحصیلی به رتبه‌های برتر کنکور در این دانشگاه خبر داد.

اختصاص کمک هزینه تحصیلی به رتبه‌های برتر کنکور در دانشگاه خواجه نصیر

امیررضا شاهانی رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس پیرامون برنامه‌های این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید، گفت: به طور معمول دانشگاه با یکسری دانشجویان نوورود و یکسری دانشجویانی که در ترم‌های بالا هستند سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کند. در دانشگاه خواجه‌ نصیر برای دانشجویان نوورود برنامه‌ اردو خواهیم داشت. از دانشجویانی که در این دانشگاه‌ پذیرفته می‌شوند به اتفاق پدر و مادرشان دعوت خواهیم کرد در یک اردوی مفرح و یک روزه‌ای که برگزار خواهیم کرد، شرکت کنند؛ همچنین در این اردو برخی از مسائل دانشگاه‌ را برای دانشجویان و خانواده‌هایشان توضیح خواهیم داد تا کسانی که از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده‌اند و به دانشگاه‌ آمده‌اند، هم خودشان و هم خانواده‌شان با محیط و مقررات دانشگاه آشنا شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر گفت: یکسری مسائل هست که خانواده‌ها باید بدانند، خصوصاً‌ خانواده‌های شهرستانی که فرزندان‌شان را به محیطی مثل تهران می‌فرستند؛ بنابراین از این جهت در خدمت پدر و مادرها هستیم و قبلاً هم چنین تجربه‌ای داشتیم که موفق بوده است.

شاهانی خاطرنشان کرد: برای دانشجویانی که از قبل در مقاطع مختلف دانشجو بودند نیز برنامه‌هایی داریم که در پردیس‌ها برگزار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه نظر ویژه‌ای در بحث آموزشی داریم، گفت: آموزش دانشگاه‌ باید ارتقاء پیدا کند. شاید در سایه بعضی از مسائل مانند توجه بیش از حد به بحث پژوهشی در آیین‌نامه ارتقاء، آموزش بخصوص در دوران کرونا مقداری لطمه دیده است. در دوران کرونا وضعیت آموزش در دانشگاه‌ها و مدارس خیلی خوب نبوده است. 

رئیس دانشگاه خواجه نصیر یادآور شد: در دولت قبل نامه‌ای به ۳ وزیر و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشتم و عنوان کردم با تعطیل کردن آموزش در کشور، به سیستم آموزشی ضربه‌ وارد می‌شود، اگر شما به دنبال کم کردن تلفات کرونا هستید، کرونا حداکثر روزانه ۷۰۰ نفر تلفات دارد ولی با تعطیل کردن آموزش درواقع ممکن است خدای ناکرده یک نسل دچاره مخاطره قرار بگیرد و در حال حاضر ثمراتش را در دانشگاه‌ها و مدارس می‌بینیم. 

شاهانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به آموزش ضربه جدی خورده و ما نیز برنامه‌های جدی در حوزه آموزش داریم که در این راستا آیین‌نامه‌هایی برای اساتید در حال تدوین است و بخشی از آن آماده شده تا توجه اساتید به آموزش یک مقدار بیشتر شود و بخشی نیز مربوط به آیین‌نامه‌های تشویقی و بخشی نیز مربوط به دانشجوها است.  

وی یادآور شد: در دوره کرونا معدل‌ دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف مقدار قابل توجهی بالاتر رفت و علت آن نیز روشن است، خیلی از امتحانات واقعی نبود و بعد از کرونا معدل‌ها در دانشگاه ما افت کرد و این موضوع نشان می‌دهد بعد از کرونا امتحانات جدی‌تر بود و تفاوت آموزش را در این دو دوره نشان می‌‌دهد. باید برای این موضوع برنامه جبرانی داشته باشیم که اجرا خواهیم کرد. 

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر در پایان گفت: به رتبه‌های برتر کنکور کمک هزینه تحصیلی و اولویت در استفاده از خدمات رفاهی مانند خوابگاه اختصاص می‌دهیم؛ همچنین در صورت انتخاب دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان محل تحصیل، از کمک هزینه تحصیلی بهره‌مند خواهند شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول