اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

برگزاری نخستین دوره عالی تربیت مدیران بخش معدن و صنایع معدنی کشور در دانشگاه امیرکبیر

نخستین دوره عالی تربیت مدیران در حوزه معادن و صنایع معدنی کشور به همت دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی شده و در حال اجرا است.

برگزاری نخستین دوره عالی تربیت مدیران بخش معدن و صنایع معدنی کشور در دانشگاه امیرکبیر

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مهدی مجیدپور رئیس دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: فقدان دانش‌های لازم در زمینه مدیریت کسب وکار معادن، اقتصاد، سیاست‌گذاری و حکمرانی معادن، موجب شده تا بخش معدن و صنایع معدنی با شکوفایی فاصله زیادی داشته باشند. این در حالی است که بخش معادن در کشور ظرفیت بالایی برای نقش‌آفرینی در اقتصاد ملی داشته و جزو اولویت‌های صنعتی و اقتصادی کشور است.  

مجیدپور افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، دانشگاه صنعتی امیرکبیر مادر دانشگاه‌های صنعتی کشور است و انتظار می‌رفت تا این دانشگاه که دارای دانشکده‌های مدیریت، مهندسی معدن و مهندسی مواد و متالوژی است، در پر کردن خلأ دانش و مهارت مدیریت معادن و صنایع معدنی نیز پیشتاز و پیشقدم باشد. 

وی گفت: بر همین اساس پس از انجام مطالعات لازم و برقراری تعاملات سازنده با مدیران معدنی کشور، برای نخستین بار دوره عالی تربیت مدیران اجرایی در بخش معدن و صنایع معدنی طراحی شده و هم اکنون در حال اجرا است. خانه معدن ایران شریک اصلی در طراحی و برگزاری این دوره است و مساعدت‌های فراوانی جهت برگزاری این دوره انجام داده است که جای تقدیر و تشکر دارد.  

رئیس دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: این دوره حاصل زحمات، تعاملات و هم‌اندیشی‌های متعدد بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شرکت‌های تجاری و تشکل‌های معدنی است. برای برگزاری مناسب این دوره و طراحی عناوین دروس، سرفصل‌ها و محتوای آنها مطابق با آخرین پیشرفت‌های علمی در دنیا و همچنین نیاز بخش معدن و صنایع معدنی کشور، بیش از یک سال زمان صرف شد. 

مجیدپور خاطرنشان کرد: مدرسین این دوره را اساتید برجسته و مخاطبین این دوره را مدیران کلیدی شرکت‌های معدنی تشکیل می‌دهند. برگزاری دوره چند سال به طول خواهد کشید و به دانش‌پذیران در پایان دوره گواهی معتبر از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعطاء خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول