اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سیل ادامه‌دار در چین؛ دو نفر در «شیان» جان دادند+عکس

همزمان با ادامه سیل در پکن و دیگر مناطق چین، رسانه‌های دولتی چین گزارش دادند که دو نفر در شهر «شیان» واقع در شمال غرب این کشور قربانی و ۱۶ تن مفقود شدند.

سیل ادامه‌دار در چین؛ دو نفر در «شیان» جان دادند+عکس

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که خسارات و تلفات سیل در پکن پایتخت و برخی دیگر از مناطق چین ادامه داشته است، خبرها از کشته شدن دو نفر در نتیجه سیل در شمال غرب چین حکایت دارد.

منابع رسانه‌ای دولتی چین شامل شبکه «سی سی تی وی» روز شنبه (امروز) خبر دادند که سیل و رانش زمین در شهر شیان واقع در شمال غرب چین دو نفر را کشت و ۱۶ نفر دیگر ناپدید شده‌اند.

 

خبرگزاری رویترز در گزارش خود با اشاره به سیل اخیر در پایتخت و دیگر مناطق چین نوشت: «تلفات (در شهر شیان) در شرایطی ثبت شده که به دنبال توفان تقریبا سه هفته گذشته موسوم به "دوکسوری" پس از بارش شدید باران و سیل بسیاری از مناطق چین را ویران کرد و این توفان به استان جنوبی فوجیان هم رسید».

سیل و رانش زمین در شهر شیان سبب شد که دو منزل مسکونی در یکی از روستاها کاملا از بین برود و زیرساخت‌ها شامل جاده‌ها، پل‌ها و تاسیسات توزیع برق آسیب ببیند. نیروهای امدادی در حال جستجوی برای یافتن مفقودشدگان سیل و رانش زمین در شیان هستند.

 

بنا بر گزارش سی سی تی وی، وضعیت آب و هوایی مناطق کوهستانی «کین لینگ» در شیان همچنان بد است و این موضوع احتمال فرسایش بیشتر خاک و رانش زمین را طی روزهای آینده بیشتر می‌کند.

بارش شدید باران و وزش بادهای قوی در پکن پایتخت و شهر «هاربین» در شمال شرقی چین باعث شده که مقام‌ها حرکت برخی خطوط ریلی در این مناطق را متوقف کنند.

 

در استان «گوآنگشی» در جنوب غربی چین، بارش سیل آسای باران طی روز جمعه (دیروز) در شهر «نانینگ» باعث سیل شده و خیابان‌ها را پر از آب کرده است.

بنا بر گزارش‌ها، مقام‌های چین ضمن اعزام نیروهای امدادی به مناطق سیل زده در نقاط مختلف، تعداد زیادی نیروهای پلیس به مناطق اعزام کردند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول