اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس من | شهرک صنعتی شیراز تا به حال دچار قطعی اضطراری برق نشده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: در شهرک صنعتی شیراز تا به حال تنها همان برنامه ۱۱ ساعت قطعی برق که اعلام شد انجام می شود و اگر در شرایط اضطرار قرار بگیریم سعی مان بر این است که زودتر به صنعتگران اطلاع دهیم.

فارس من | شهرک صنعتی شیراز تا به حال دچار قطعی اضطراری برق نشده است

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عده ای از صنعت گران شهرک صنعتی شیراز نسبت به وضعیت قطعی برق در شهرک های صنعتی اعتراض داشتند و در سامانه فارس من مطالبه ای تحت عنوان «نه به قطعی مکرر و بی‌برنامه برق در شهرک صنعتی فارس» به ثبت رساندند و درخواست پیگیری داشتند.

در بخشی از این مطالبه آمده است: در سال ۱۴۰۰ برق شهرک صنعتی بزرگ شیراز در فصل تابستان مکررا بدون برنامه قطع شد که به دلیل عدم اطلاع‌از قطعی برق، خسارت فراوانی را به صنعت‌گران وارد کرد.

سال ۱۴۰۱ برنامه قطعی برق جهت تابستان هفته ای یک روز و ۱۲ ساعت اعلام شد که عملا یک روز کاری ما صنعتگران تعطیل شد. سال ۱۴۰۲ همان هفته‌ای یک روز و ۱۲ ساعت بود تا اینکه اما امروز ۱۴ مرداد اعلام کردند یک روز دیگر هم قرار است برق در اوج مصرف یعنی وسط روز قطع شود یعنی عملا تعطیل شدن یک روز کاری دیگر.

حالا بنده به عنوان یک صنعتگر مطالبه دارم آیا با هفته ای ۲ روز تعطیلی به علاوه یک روز تعطیلی جمعه، چطور می‌توانیم از عهده هزینه‌هایمان برآییم آن هم در سالی که به حمایت از تولید نامگذاری شده است.

در ادامه خبرنگار فارس در شیراز این مطالبه را از سوی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز پیگیری کرد. محمدرضا سلاحی در خصوص برنامه های قطعی برق عنوان کرد: شهرک های صنعتی در تابستان ۱۴۰۲ یک برنامه در تعرفه های مختلف داشته است که هم از مصوبه هیئت وزیران گرفته هم از عالی ترین شورای تصمیم گیری کشور مصوب شده است که در تعرفه های متفاوت تصمیم های متفاوتی اخذ شده فرضا در بخش کشاورزی، کشاورزان باید همکاری کنند و در ساعات مشخص برق مصرف نکنند.

وی با اشاره به مصرف برق خانگی نیز گفت: اگر نسبت به سال گذشته هر مقداری برق را کاهش بدهند ۲۰ برابر نرخ به آنها پاداش تعلق میگیرد و در بخش اداری ادارات دولتی موظف هستند بعد از ساعات کار ۶۰ درصد برق محل را کم کنند و در ساعات کار ۳۰ درصد مصرف را نسبت به سال گذشته کاهش دهند که اگر این اتفاق نیفتاد دچار قطعی برق می شوند.

سلاحی در ارتباط با برنامه های قطعی برق شهرک صنعتی نیز اظهار داشت: اما در بخش صنعت، صنایع به چند دسته تقسیم می شوند یکی صنایع بزرگ انرژی بر که این موارد ساز و کار خود را می طلبد.

مورد دیگر صنایع مستقر در شهرک های صنعتی هستند، سلاحی ادامه داد: مورد دیگر هم صنایع جزء هست که ۷۰ درصد صنایع از این دسته هستند مورد بعد هم صنایع خارج از شهرک که انشعاب های اولیه دارد و برای شهرک های صنعتی مصوب شد که تعطیلی های روز جمعه را به یکی از ایام هفته منتقل کنند بنابراین با انتخاب شهرک صنعتی یک روز در هفته به عنوان تعطیلی در آن شهرک انتخاب می شوند و جمعه به جای آن کار می کنند و آن روزی که اعلام می کنند از ۱۱ صبح تا ۱۱ شب دیگه مصرف برق نخواهند داشت.

سلاحی با اشاره به اینکه برنامه صنایع بزرگ هم که خارج از شهرک صنعتی هستند بر همین اساس است افزود: صنایع بزرگ هم به انتخاب خودشان تعطیلی روز جمعه را به روز دیگری منتقل می کنند.

وی ادامه داد: در شهرک صنعتی بزرگ شیراز هم ساز و کار همین است که بر اساس مصوبه هیئت وزیران توافق نامه بین وزارت نیرو و وزارت صمت این اتفاقات انجام می شود البته زمانی که در شرایط سختی که قرار میگیریم مانند چند هفته اخیر که رشد دائم مصرف داشتیم امکان دارد که شبکه دچار مشکلاتی شود که قطعی های نا خواسته ای اعمال شود برای اینکه صنعتگران در بخش انرژی برق حساس هستند زمانی که قطعی اضطرار هست سعی میکنیم پیش بینی کنیم و به صنعتگران اطلاع دهیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با تاکید بر اینکه تا به حال شهرک صنعتی شیراز دچار خاموشی اضطرار نشده است گفت: در شهرک صنعتی شیراز تا به حال فقط همان ۱۱ ساعتی که اعلام شده است قطعی برق انجام شده که اگر شرایط اضطرار اعمال شود از دسترس ما خارج است، اما سعی مان بر این است که همان خاموشی های اضطرار را هم پیش بینی کنیم و اطلاع دهیم.

پایان پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول