اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ساخت 50 واحد مسکونی محرومین در اراک به همت گروه‌های جهادی

فرمانده سپاه اراک گفت: گروه‌های جهادی اراک در سال جاری ساخت 50 واحد مسکونی محرومین و بازسازی و تعمیر 300 واحد در مناطق حاشیه را در دستور کار دارند

ساخت 50 واحد مسکونی محرومین در اراک به همت گروه‌های جهادی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد مهجوری ظهر امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس به مناسبت روز خبرنگار  و تجلیل از خبرنگاران اظهار کرد: در راستای خدمت بی‌منت به مردم که از رویکردهای مهم سپاه و بسیج است بیش از ۳۶۰ گروه جهادی در عرصه‌های مختلف و به شکل تخصص محور سازماندهی شده و در 12 عرصه خدمات جهادی ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: این نیروها با هدف خدمت و امیدآفرینی در مناطق محروم و حاشیه نشین در سال جاری ساخت 50 واحد مسکونی محرومین و بازسازی و تعمیر 300 واحد در مناطق حاشیه را در دستور کار دارند که بخشی از این واحدها انجام شده و بخشی در دست اقدام است.

فرمانده سپاه اراک با اشاره به طرح هجرت دانش آموزی نیز گفت: در قالب این طرح با به کارگیری دانش آموزی بسیجی در عرصه‌های چون تعمیر میز و نیمکت، نقاشی دیوار، زیباسازی مدرسه فرصتی برای دانش‌آموزان در راستای کسب مهارت‌  فراهم می‌شود.

 

مهجوری استفاده از نیرو و ظرفیت جوانان برای سازندگی کشور در اوقات فراغت، شناسایی، هدایت و به کارگیری قابلیت‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانش‌آموزان، افزایش دلبستگی دانش‌آموزان به فضاهای آموزشی، ارتقای توان تخصصی و تجربه دانش‌آموزان، آشناسازی دانش‌آموزان با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت‌های گروهی را از اهداف این طرح برشمرد و ادامه داد: محرومیت‌زدایی از مدارس مهم‌ترین رویکرد اجرای این طرح است که با اولویت مدارس حاشیه شهر، روستایی و مناطق محروم اجرا می‌شود.

وی  در خصوص طرح همگام با کشاورز نیز اظهار کرد: این طرح با مشارکت بسیج مهندسین در مناطق روستایی اجرا می‌شود که طی آن کشاورزان با مزیت‌ها و راه‌های علمی کردن کشاورزی که نقش موثری در افزایش تولید و محصولات دارد، آشنا می‌شوند. 

فرمانده سپاه اراک با بیان اینکه در این طرح مهندسان کشاورزی از مراحل ابتدایی داشت تا برداشت نسبت به مشاوره و نظارت بر کمیت و کیفیت محصول همراه کشاورزان هستند، گفت: ارائه این آموزش‌ها نقش 30 تا 40 درصدی در افزایش تولید  و رونق بخش تولید محصولات کشاورزی و دامی می‌شود.

 مهجوری با تاکید بر اینکه هدف فعالیت‌های گروه‌های جهادی تزریق امید به جامعه است، تاکید کرد: یکی از ضرورت‌های مهم امروز جامعه با توجه به جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت ایران امیدآفرینی است و در این راستا جهادگران همواره پای کار مردم هستند.

 پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول