اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

صدور 77 میلیون دلار گواهی صادرات طی پنج ماه امسال در یزد

رئیس اتاق بازرگانی یزد این استان را هشتمین جایگاه صادرات ایران را به خود اختصاص داده است، گفت: از فروردین ماه امسال تا ۲۱ مرداد بالغ ۷۷ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۸۸۷.۶۵ دلار صادرات از استان یزد انجام شده است.

صدور 77 میلیون دلار گواهی صادرات طی پنج ماه امسال در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مجتبی دستمالچیان ظهر امروز در اولین جلسه خبری خود به عنوان رئیس اتاق بازرگانی استان، اظهار کرد: در آخرین انتخابات صنفی این اتاق در رسته بازرگانی غضنفر امیرجلیلی، علی‌اصغر بیگی یزدی، محمدحسین چشم‌براه، مجتبی دستمالچیان و احمد عشقان‌ملک موفق به کسب اکثریت آراء شدند.

وی افزود: در رسته صنعت نیز محمدتقی خالقیه، محمدرضا داد، محمد حسن شیشه‌بری، عباسعلی متوسلیان و سید امیر حمزه موسوی موفق شدند آرای فعالان اقتصادی را برای راه‌یابی به پارلمان بخش خصوصی کسب کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان یزد با بیان این‌که در این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی یزد، ۳۷ نفر کاندید شده بودند و ۷۴۹ نفر از  ۱۲۲۹ نفر عضو اتاق واجد شرایط حضور در انتخابات بودند، گفت: در رسته کشاورزی نیز اصغرآقا نبیل، حسین پهلوان پور و علیرضا وطن دوست و در رسته معدن حمیدرضا شرافت و علی فرشاد پور موفق به کسب اکثریت آرا شدند.

دستمالچیان در ادامه با بیان این‌که ۱۲۵۰ نفر عضو اتاق بازرگانی استان یزد هستند، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۴۰۰ واحد صنعتی در این استان وجود دارد که از این تعداد ۲۳۰۰ واحد فعال هستند.

وی با بیان این‌که از تعداد کل واحدهای تولیدی استان یزد ۳۰۰ واحد راکد و مابقی با کمتر از ظرفیت خود فعالیت دارند، افزود: استفاده از نظر جمعی برای توسعه و پیشبرد امور توسعه اقتصادی از جمله اولویت‌های اجرایی اتاق بازرگانی استان یزد است.

رئیس اتاق بازرگانی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که انرژی در ایران ارزان است، گفت: صنایعی که تولید بیشتری دارند بیشتر از این ظرفیت بهره‌مند می‌شوند.

دستمالچیان در مورد صادرات نیز با بیان این‌که از فروردین ماه امسال تا ۲۱ مرداد بالغ ۷۷ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۸۸۷.۶۵ دلار صادرات از استان یزد انجام شده است، تصریح کرد: کاشی و سرامیک، پودر شوینده، پارچه و نخ از جمله بیشتر موارد صادراتی کالای تمام شده در استان یزد است.

وی تقویت ظرفیت‌های صادراتی استان یزد را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: یزد هشتمین استان صادر کننده کشور است و در آماری دیگر نیز این استان هجدهمین استان یزد درامر واردات است.

رئیس اتاق بازرگانی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که برخی قوانین در کشور مانع تولید است، گفت: از جمله آن قوانین مربوط به ترخیص گمرکی و حمایت‌های بانکی است.

دستمالچیان ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه را ابزاری موثر برای تسهیل کردن شرایط تولید و ترخیص کالاهای وارداتی از گمرکات است، خاطرنشان کرد: برخی قوانین باید برای توسعه اقتصادی کشور ساماندهی شود.

وی در پایان با بیان این‌که خوشبختانه اتاق بازرگانی در حال حاضر مشکل جدی ندارد، بیان کرد: انصافاً استاندار و سیستم مدیریتی استان به خوبی همراه صنایع و تولید کنندگان هستند.

پایان پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول