اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

امام زاده شاه مرعش محور برگزاری پیاده روی اربعین در میناب است

رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان میناب با بیان اینکه سه برنامه ویژه پیاده روی اربعین در میناب برنامه ریزی شده است گفت : امام زاده شاه مرعش محور برنامه ها ومحل حضور مسئولان در این برنامه مذهبی خواهدبود.

امام زاده شاه مرعش محور برگزاری پیاده روی اربعین در میناب است

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب ، اسحق فاضلی پور رییس سازمان تبلیغات اسلامی این شهرستان  با بیان اینکه ما در یک زمان حساس در کشور به سر می بریم اظهار داشت : دشمن با  تعریف و قصد جنگ فرهنگی و طرح برنامه های گوناگون در تلاش است در مناسبتهای ویژه فرهنگی و مذهبی در کشور خدشه وارد کند و با کمرنگ نشان دادن آنها به دنبال تحریف و تضعیف برنامه های مذهبی و فرهنگی در کشور است.

وی افزود: امروزه کشور بیش از پیش برای مقابله با این جنگ فرهنگی نیاز به روشنگری خبرنگاران و اصحاب رسانه دارد تا بتوانیم توطئه های دشمن را خنثی کنیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان میناب گفت : ماباید برای اجرای وبرگزاری برنامه های فرهنگی ومذهبی خود را در کنار گفتمان مردم قرار دهیم وچه بسا این گفتمان بهتر است با اصحاب رسانه که زبان گویای مردم هستند انجام شود.

فاضلی پور عنوان کرد: در زمان انبیاء کار اطلاع رسانی پیام به مردم جامعه بر عهده آنها بود و این امر از همان زمان ائمه با شیوه های مختلف به مردم در حال انجام بود و اکنون  این رسالت خطیر بر عهده خبرنگاران است.

وی با اشاره به شهادت سید الساجدین امام سجاد ( ع ) و رسالت روشنگری وی در واقعه عاشورا و بعد از آن تصریح کرد: در آن زمان دشمنان یک اسلام ناقص الخلقه ای را به مردم معرفی می کردند که روشنگری‌های امام سجاد(ع)  از دین اسلام و واقعه کربلا سبب شد تا دشمنان شدیدترین مجازاتها را بر وی اعمال کنند اما امروزه که دشمنان انقلاب اسلامی سعی بر تحریف نظام و انقلاب دارند  رسالت خبرنگاران برای روشنگری بیش از پیش در این خصوص حکم می کند.

فاضلی پور، سنت‌ها و آداب و رسوم مردم میناب در مناسبت‌های ویژه فرهنگی و مذهبی را در کشور مثال زدنی یاد کرد و گفت:  آیین و مناسبت علم گردانی در پنجم محرم یکی از آداب کهن عزاداری مروم این شهرستان است که از گذشته تا کنون در حال انجام است و نباید اجازه دهیم برخی در تحریف این روز سعی بر سبک شمردن این سنت عزاداری میناب داشته باشند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان میناب با بیان اینکه دادن نظم به این سنت‌ها و آیین ها می تواند سبب بقای بیشتر آنها  شود، خاطر نشان کرد: برخی از آیین های عزاداری مانند سنج و دمام با عزاداری مردم این شهرستان بیگانه است و نباید ترویج پیدا کند که برای این کار به همکاری همه دستگاههای فرهنگی وهیئت های عزاداری نیاز است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از هیئت های عزاداری شهرستان برای اجرا وبرگزاری  مناسبت های عزاداری شهرستان به دنبال مشورت گرفتن نیستند، افزود: خودجوش بودن برخی از هیئت ها سبب شده است که به اجرای عزاداری سنج دمام بیشتر دامن بزند ، اما با برنامه ریزی های انجام شده در گذشته سبب شده است که تعداد این هیئت ها کاهش پیدا کند.

فاضلی پور گفت: برای پیاده روی روز اربعین سه ویژه برنامه، برنامه ریزی شده است که این برنامه ها حرکت از میدان تیاب تا آستانه ابوالفضل روستای شهمرادی، حرکت از روستای کنار ترش تا آستانه امام حسن مجتبی و ویژه برنامه آن پیاده روی به سمت امام زاده شاه مرعش است که محوری ترین برنامه پیاده روی در شهرستان میناب خواهد بود که با حضور مسئولان در آن مکان معنوی و مذهبی برگزار می شود.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول