اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آزمایش اولین موشکی که از سیاره‌ای دیگر پرتاپ خواهد شد+فیلم

ناسا موتورهای موشکی را آزمایش کرد که در ماموریت بازگشت از مریخ نمونه‌هایی را برای زمین خواهد آورد.

آزمایش اولین موشکی که از سیاره‌ای دیگر پرتاپ خواهد شد+فیلم

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از اسپیس، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، وسیله نقلیه صعود به مریخ اولین موشکی خواهد بود که در سیاره دیگری پرتاب می شود.

ناسا موتورهای موشکی را آزمایش کرد که به عنوان بخشی از توسعه یک وسیله نقلیه صعودی جهت بازگرداندن نمونه‌هایی از سیاره سرخ طراحی شده است.

ناسا و پیمانکارانش در حال توسعه وسیله نقلیه صعود به مریخ(MAV) برای ماموریت بازگرداندن نمونه مریخ هستند. این وسیله برای رساندن نمونه‌های جمع‌آوری‌شده در مریخ به مدار بالای سیاره سرخ طراحی شده است، جایی که آنها توسط فضاپیمایی گرفته می‌شوند و به زمین می آیند.

وسیله نقلیه صعود به مریخ که قرار است اولین موشکی باشد که از سیاره دیگری پرتاب می شود، یک وسیله نقلیه دو مرحله ای است. دو موتور جامد توسعه‌یافته موشک ، SRM1 و SMR2، در ماه‌های اخیر شلیک شده‌اند تا عملکرد خود را قبل از ساخت موتورهای واقعی برای مریخ آزمایش کنند.

فیلم منتشر شده نشان می دهد که موتور در حالی که در 200 دور در دقیقه می چرخد، روشن می شود. مرحله دوم از تثبیت چرخش برای نگه داشتن پرتابگر روی هدف در جهت مدار صحیح خود استفاده می کند.

SRM1 در 7 آوریل در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا آزمایش شد. هر دو آزمایش برای بررسی عملکرد موتورها در دمای منهای 20 درجه سانتیگراد برای شبیه سازی شرایط در مریخ انجام شد.

MAV با فرودگر نمونه برداری (SRL) در نزدیکی یا در دهانه جیزرو مریخ فرود خواهد آمد. مریخ نورد استقامت ناسا اکنون در حال جمع‌آوری نمونه‌های مریخ است تا آن ها به زمین بازگردانده شود.

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول