اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

180 رسانه مجوزدار در هرمزگان فعالیت دارند

مدیر عامل خانه مطبوعات هرمزگان گفت: بیش از 180 رسانه مجوز دار در استان فعالیت دارند.

180 رسانه مجوزدار در هرمزگان فعالیت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی اکسیر مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان امشب در گفت و گویی رسانه ای اظهار کرد: مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه به همت استانداری هرمزگان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات 21مرداد در بندر عباس برگزار می شود.

وی افزود: بیش از 180 رسانه مجوزدار در استان فعالیت دارند.

علی اکسیر با اشاره به شکایت برخی ادارات و نهادها در هرمزگان از خبرنگاران که به دلیل انجام رسالت خبری و پوشش اخبار صورت گرفته است، افزود: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، ایجاد انسجام و تعلق اجتماعی، فراهم آوردن زمینه‌های مشارکت عمومی و نظارت همگانی در نظام اجتماعی از کارکردهای مهم رسانه است.

اکسیر از برنامه ریزی جهت برگزاری نخستین جشنواره رسانه های هرمزگان با موضوع «نقش رسانه در پیشرفت بندرعباس شهر خلاق» خبر داد و گفت: توجه به توسعه پایدار و ایجاد نشاط اجتماعی و معرفی باورها و فرهنگ مردم هرمزگان و بهره گیری از ظرفیت رسانه‌ها برای معرفی بهتر شهر بندر عباس از جمله اهداف این جشنواره خواهد بود.

مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه های استان هرمزگان گفت: رسانه زبان مردم و انتقال دهنده مشکلات به حاکمیت است.

وی در ادامه افزود: اعتماد سازی، انعکاس واقعیت ها، نقد سازنده از جمله نقش هایی است که رسانه ها ایفاگر آن هستند و اگر این حوزه به سمت رکود ، انفعال و حاشیه حرکت کرد، انتظار پیشرفت بیهوده است.

وی افزود: استان هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی کشور هنوز چاپخانه ای برای استفاده مطبوعات استان ندارد.

اکسیر در بخش دیگری از اظهاراتش به ضرورت تربیت خبرنگاران تخصصی در استان برای مطالبه‌گری حرفه‌ای اشاره و با یادآوری مشکل مسکن و چاپخانه، خواستار اختصاص زمین مناسبی برای تعاونی مسکن خبرنگاران شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان از سخنان امید آفرین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندر عباس در حمایت از خبرنگاران در خطبه های نماز جمعه تقدیر و تشکرکرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول