اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

وزارت علوم ادعاهای دانشگاه تهران در خصوص محمد مرندی را تکذیب کرد

بدنبال تکمیل تحقیقات دفتر بازرسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این وزارتخانه اتهامات و ادعاهای دانشگاه تهران به سیدمحمد مرندی، معاون بین الملل سابق این دانشگاه را بی اساس دانست.

وزارت علوم ادعاهای دانشگاه تهران در خصوص محمد مرندی را تکذیب کرد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ـ علی شمسی‌پور سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به مباحث مطرح شده درباره سیدمحمد مرندی معاون بین‌الملل سابق دانشگاه تهران گفت: آنچه که در اسناد ما در وزارت علوم وجود دارد و بررسی کردیم نشان می‌دهد که آقای سیدمحمد مرندی در هیات موسس مجموعه غیرانتفاعی  صدرالمتالهین نیستند.

وی همچنین تاکید کرد: دانشگاه غیرانتفاعی  صدرالمتالهین طبق اطلاعات وزارت علوم دانشجوی خارجی ندارد و ادعاهایی که در این خصوص مطرح شد کاملا اشتباه است و موارد دیگر را هم باید دقت شود که خدای نکرده با آبروی دیگران بازی نشود.

سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد که باید دقت شود تا موارد نادرستی را افراد به همدیگر نسبت ندهند و از مسؤولان زیرمجموعه‌ وزارت علوم خواست اگر می خواهند اظهارنظری کنند، تلاش کنند که اظهارنظر دقیق و صحیح داشته باشند و "از تهمت و انتصاب نسبت‌های ناروا نسبت به دیگران پرهیز کنند".

این موضعگیری وزارت علوم پس از آن اعلام می‌شود که طی چند هفته گذشته، دفتر بازرسی وزارت علوم، تحقیقاتی فوری را در خصوص تخلفات پردیس البرز دانشگاه تهران و اتهامات وارده از سوی عبدالرضا سیف مشاور رئیس دانشگاه تهران به سیدمحمد مرندی به انجام رساند.

در هفته‌های اخیر عبدالرضا سیف، مشاور رئیس دانشگاه تهران و رئیس دانشکده ادبیات همین دانشگاه در اظهاراتی عجیب و با ادبیاتی سوال برانگیز مجموعه‌ای از اتهامات و تهمت‌ها را متوجه سیدمحمد مرندی کرد. سیف اندکی پیشتر نیز در خصوص اساتید دانشکدگان هنر دانشگاه تهران از همینگونه ادبیات عجیب و دور از شان دانشگاه استفاده کرده و ایشان را "رقاص" نامیده بود تا حدی که مجموعه‌ای از اساتید دانشکده ادبیات با صدور بیانیه‌ای از وی تبری جسته و از همکاران خود در دانشکدگان هنر اعلام حمایت کرده بودند، اگرچه که او در اظهاراتی در مقابل دوربین دانشگاه تهران بیان کرد که اظهارات منتسب به وی کذب و ساخته دست هوش مصنوعی است!! 

 

با اینحال، اظهارات وی در مورد مرندی توام با مجموعه‌ای از تهمت‌ها و اتهامات بدون سند و مدرک و با بی پروایی بیان شد. در این اظهارات سیف مدعی شده بود که مرندی عضو هیات موسس دانشگاه غیرانتفاعی صدراست و سفرهای مکرر به کشور روسیه بدون اخذ مجوز دارد.

جملاتی نیز همچون « ... مثل ایادی منافقین خلق رو ترش کردید...چیزهایی درباره دوتابعیتی بودن شما شنیده بودیم...راستی از کسب‌وکار آقازاده در روسیه چه خبر؟!...» نیز در این اظهارات دیده می‌شد.

مرندی اما در پاسخ، توئیت زد: « در دوران معاونت بین‌الملل همه سفرها به خارج از کشور با دعوت دانشگاه‌ها یا مراکز دولتی بوده است. امور اداری سفرها توسط کارمندان خدوم معاونت بین الملل به شکل قانونی صورت گرفت و برای هیچ کدام از سفرها حق ماموریت دریافت نکردم.»

او سپس با اشاره به حملات بی سابقه‌ای که از سوی دانشگاه به وی صورت گرفته است نوشت: «به آقایان فقط گفتم تخلف، توهین و بی تدبیری نکنید...»

موضوع از آنجا شروع شد که سیدمحمد مرندی پس از اعتراض به تخلفات پردیس البرز این دانشگاه در جذب دانشجویان خارجی از سمت معاونت بین الملل دانشگاه تهران برکنار شد. سپس پردیس البرز در بیانیه‌ای سعی در رفع اتهام از خود کرد. سپس خبرگزاری فارس گزارش مستندی با عنوان « بازی با اعتبار نظام آموزش عالی در پردیس دانشگاه تهران و خواب خرگوشی مسؤولان» منتشر کرد که در آن تاکید شده بود اگر به تخلفات پردیس البرز دانشگاه تهران رسیدگی نشود، اعتبار نظام آموزشی کشور دچار چالش می‌شود، که در جواب پردیس البرز دانشگاه تهران نیز توضیحاتی را ارایه داد که حاوی یک بیانیه دیگر البته بدون مستندات بود.

مباحث پردیس البرز دانشگاه تهران و حاشیه‌های آن تا آنجا بالا گرفت که اداره کل بازرسی وزارت علوم بررسی فوری در تمام زمینه‌های این موضوع را آغاز کرد و پس از مشخص شدن  نتایج، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با دعوت از مرندی در دیداری یک ساعته از وی دلجویی کرد.

حال باید منتظر نتایج عملی گزارش بازرسی وزارت علوم در برخورد با خاطیان بود، چرا که تخلفات پردیس بین‌المللی دانشگاه تهران می‌تواند حاشیه‌های جدی برای نظام آموزش عالی کشور و جایگاه علمی بین‌المللی ایجاد کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول