اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سرمایه‌گذاری 1600 میلیارد تومانی در شهرک‌های صنعتی کردستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: 26 پروژه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و 600 میلیارد ریال تعریف شده است.

سرمایه‌گذاری 1600 میلیارد تومانی در شهرک‌های صنعتی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حمیدرضا امانی در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد:  توانمندسازی شهرک‌های فعلی، عارضه.یابی واحدهای صنعتی مشکل‌دار و ایجاد خوشه‌های صنعتی و ...از اولویت‌های و برنامه های شرکت شهرک‌های صنعتی استان است.

به گفته وی، تاکنون یک هزار و 569 قرارداد در شهرک‌های صنعتی استان منعقد شده که 715 قرارداد به بهره‌برداری رسیده و مابقی هم در دست اجراست.

وی با بیان اینکه 30 مصوبه احداث شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در استان وجود دارد، افزود: تاکنون 20 شهرک، ناحیه و منطقه ویژه در استان به مرحله بهره‌برداری رسیده است و توسعه شهرک‌های صنعتی از اولویت چ‌های ما در استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از10 هزار نفر در واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌های صنعتی استان مشغول به فعالیت هستند.

امانی با بیان اینکه تاکنون 26 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این واحدها در شهرک صنعتی استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی از دیگر نکات مهم است که مد نظر قرار گرفته و در حال حاضر در شهرک صنعتی سنندج چهار، 2 پروژه مهم آماده‌سازی جاده و تامین آب آن در حال اجرا است.

وی اذعان کرد: یکی از چالش‌های اصلی حوزه صنعت در استان نبود زمین است، برای رفع این مشکل، شهرک‌سازی و خرید زمین جزو اهداف و اولویت‌های مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی در استان است.

سرانه شهرک‌های صنعتی در کردستان 10 مترمربع است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان با بیان اینکه سرانه زمین صنعتی در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به طور میانگین 18 مترمربع و در کردستان این میزان 10 مترمربع است در این زمینه 8 مترمربع از میانگین کشوری عقب‌تر هستیم و برای جبران آن نیاز به کار جهادی و توجه ویژه مسوولان داریم.

امانی با عنوان اینکه 26 پروژه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با بیش از  یک هزار و 600 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری تعریف شده است، تصریح کرد: موضوع تولید و اشتغال از دغدغه چ‌های اصلی در استان است هرچه بتوانیم سرمایه‌گذاری‌های عموده را به سمت استان بکشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید در کنار بحث مسکن، آب و زیرساخت‌ها توسعه شهرک‌های صنعتی  به یک مطالبه عمومی تبدیل شود و این موضوع مورد توجه جدی مسوولان باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان اذعان کرد: وقتی این زیرساخت‌ها آماده شود آمادگی داریم که زمین به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران توانمند و موثر در بحث اشتغال‌زایی و تولید واگذار کنیم تا بتوانند تولید را جلو ببرند.

توجه جدی به ارتقای کیفیت شهرک‌های صنعتی موجود در کردستان

امانی همچنین گفت: تولیدکننده‌های چ استیجاری را عم به سمت شهرک‌های صنعتی هدایت می‌کنیم و در کنار تمام این اقدامات در حوزه ایجاد زیرساخت و توسعه شهرک صنعتی در زمینه کیفی‌سازی شهرک‌های صنعتی موجود غافل نشده‌ایم.

وی افزود: اولویت ما در شهرک‌های صنعتی تولید اشتغال و صنعت است به همین دلیل و با رعایت اولویت‌بندی تلاش می‌کنیم واحدهای صنعتی راکد را که در زمینه اشتغال و تولید توجیه اقتصادی دارند، احیا کنیم.

وی اضافه کرد: کمک‌های ما جدای از تسهیلات و مسایل مالی، موضوع بازار است که اگر در این حوزه حمایت شود بازاحیا می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی در پایان گفت: خوشه صنعتی از دیگر نکاتی است که مورد توجه قرار گرفته است، در تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم که بتوانیم فرهنگ تولید و اشتغالزایی را در کل استان جاری و ساری کنیم.

انتهای پیام 2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول