اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

حفاران غیرمجاز در ماهنشان بازداشت شدند

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: ۴ حفار غیرمجاز آثار باستانی در روستای «پری» شهرستان ماهنشان دستگیر شدند.

حفاران غیرمجاز در ماهنشان بازداشت شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ناصر حبیبیان، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس گزارش مردمی از روستای پری شهرستان ماهنشان مبنی بر حضور افراد ناشناس در این منطقه پس از هماهنگی با نیروی انتظامی و با دستور مقام قضایی، ۴ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در این عملیات آلات و ادوات حفاری در محل حفاری کشف و ضبط شد.

وی افزود: هر گونه حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اموال تاریخی و آثار باستانی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

حبیبیان بیان داشت: یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان کار حفاظت و حراست از آثار تاریخی و محوطه‌های باستانی را با شدت و تلاش شبانه‌روزی انجام می‌دهد و باکسانی که در سودای یافتن آثار باستانی در محوطه‌های تاریخی اقدام به کندوکاری و حفاری می‌کنند برخورد قانونی می‌کند.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول