اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

چهارمین نمایشگاه صنعت غذا و گردشگری در مشهد برگزار می‌شود

چهارمین نمایشگاه صنعت غذا و گردشگری از تاریخ ۲ لغایت ۵ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در مشهد برگزار می‌شود.

چهارمین نمایشگاه صنعت غذا و گردشگری در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا احمدیان عصر امروز در نشست هم اندیشی چهارمین نمایشگاه ستاره‌های صنعت غذا و گردشگری در مشهد، اظهار کرد: مشهد با ظرفیت بالای فرهنگی و گردشگری میراث دار احیای فرهنگ تکریم زائر و گردشگر است.

وی با بیان اینکه تنوع اقلیمی و قومی در ایران باعث شده تا غذاهای ایرانی نیز دارای تنوع زیاد باشد و از هر منطقه با غذاهای سنتی آن منطقه یاد شود، افزود: این رویداد می تواند شروع احیا ارزش هایی باشد که دوباره خاطرات بهتری را در ذهن گردشگران این شهر رشد بدهد.

دبیر فراکسیون کارآفرینان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گردشگری غذا به نوعی مکمل دیگر انواع گردشگری‌ها محسوب می‌شود، تصریح کرد: پتانسیل گردشگری، اقامتی و صنایع خوراکی در خراسان رضوی برای مجلس و حاکمیت به جهت ایجاد فرصت بی نظیر شغلی و کارآفرینی مهم است.

احمدی با بیان اینکه در بازار داری، نیاز به فرهنگ سازی داریم، گفت: نگاه ما به گردشگر باید تغییر کند زیرا مشتری در مشهد مقدس به علت اینکه زائر امام هشتم است، خیلی اهمیت دارد.

نمایشگاه ستاره ها حرکت به سوی تغییر است

در ادامه آرزو رجب پور اظهار کرد:چهارمین نمایشگاه ستاره ها با رویکرد خلاقیت، هنر و با هدف برندینگ و توسعه بازار داخلی و صادراتی و نیز جذب سرمایه گذار در پروژه‌های مختلف برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: صنعت غذا و گردشگری دارای اهمیت است و به نوعی سومین صنعت درآمدزای کل جهان است.

عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: گردشگری غذا نیز در دنیا ۲۰۰ میلیارد دلار درآمد دارد و متاسفانه ایران در بخش غذای حلال و حضور آن در رنکینگ غذای حلال در ۱۰ کشور دنیا نیست و این امر بسیار قابل تامل است.

وی با اشاره به فرصت این نمایشگاه برای معرفی هرچه بیشتر صنایع غذا و گردشگری مشهد به دنیا افزود: همچون سنوات گذشته، در این نمایشگاه نیز سفرای کشورهای مختلف شرکت دارند و از نزدیک با صنعت و فرهنگ غذا و گردشگری ایران بویژه مشهد، تعامل خواهند داشت.

مسئول برگزاری رویداد صنعت گردشگری غذا در مشهد با بیان این که ما در کشور خود شاهد گردشگری و صنعت غذای تقویت شده‌ای هستیم، تاکید کرد: اما آنگونه که لازم است به آن پرداخته نشده است‌.

پایان پیام/ ۷۰۰۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول