اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بهره‌گیری از ایده نخبگان در اولویت برنامه‌های چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری جلسات مستمر با حضور نخبگان و صاحب‌نظران در هر حوزه با موضوع تورم و راهکار‌های برون‌‌رفت از آن در اولویت برنامه‌های استان قرار می‌گیرد.

بهره‌گیری از ایده نخبگان در اولویت برنامه‌های چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامعلی حیدری ظهر امروز در نشست با جمعی از نخبگان دانشگاهی این استان، افزایش بهره‌وری را از دیگر موضوعات مهم برشمرد و گفت:  باید بررسی کرد که سهم استان در تولید ناخالص کشور به چه میزان است و چه راهکارهایی برای افزایش آن وجود دارد.

وی با اشاره به سهم ناچیز استان در صادرات کشور، گفت: باید نقش شرکت‌های دانش‌بنیان مشخص شود، انتظار می‌رود در بحث اقتصادی که اولویت اول است، تمرکز جدی صورت بگیرد، کاهش نرخ بیکاری تاکنون صورت گرفته است که کافی نیست و با کار علمی و دقیق و پیوند دانشگاه با صنعت و کشاورزی این محققبخوبی محقق می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری یکی از مشکلات جدی در حوزه مسکن را کوهستانی بودن استان دانست و گفت: ۸۵ درصد از مساحت استان کوهستانی است بدین سبب با کمبود شدید زمین مواجه هستیم با این حال طبق آمار، این استان در رتبه ۹ تامین زمین و ساخت مسکن قرار دارد .

حیدری با اشاره به پدید آمدن تغییر ذائقه جدی در گردشگری خاطرنشان کرد: مردم از زندگی شهری خسته هستند و زندگی سنتی و ساده را به زندگی مدن و شهری ترجیح می‌دهند، این تغییر ذائقه، یک فرصت خوب در استان برای توسعه گردشگری است.

وی افزود: توسعه با نگاه آمایشی در بحث کشاورزی، دامداری، گردشگری و صنایع تبدیلی و تهیه طرح جامع نیز باید انجام شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به برگزاری جلسه هیات اندیشه‌ورز متشکل از اساتید دانشگاه جهت بررسی آسیب‌های اجتماعی، گفت: یک ایراد اساسی نداشتن ایده و نبودآسیب شناسی دقیق است.

شهرام خواجوی با اشاره به هفته تشکل‌ها، بیان کرد: ظرفیتی در استانداری و فرمانداری‌ها وجود دارد که افراد صاحب نظر و نخبه که در مسائل خاص می توانند به استان کمک کنند، دور هم جمع شوند و یک سازمان مردم نهاد و تشکل مردمی شکل گیرد.

وی با بیان اینکه جای نخبگان در بخش تشکل‌ها خالی است، گفت: امکان آسیب‎شناسی و استفاده از سازمان‌های دارای تخصص و توزیع مسئله بین تشکل‌ها و زمینه حمایتی فراهم است. ماهانه جلسات کارگروه ماده ۱۴ شورای تشکل ها برگزار می شود و ۶ گروه جدید در حال بررسی ارائه مجوز است.

خواجوی یادآور شد: در حوزه اجتماعی نقش و وظیفه برای ادارات وجود دارد اما همگرایی وجود ندارد و ادارات هم‌افزایی لازم را ندارند و اگرچه کارها در برخی موارد دارای ضعف و آسیب است اما باید بتوان آسیب‌ها را بر طرف کرد تا همگرایی بیشتر شود و با ایده‌های نخبگان بتوان در میسر توسعه استان گام برداشت.

گفتنی است، در این جلسه نخبگان علاوه‌بر ارائه انتقادات و پیشنهادات، به بیان ایده‌های نوین در راستای توسعه و ایجاد تحول در استان پرداختند.

همچنین مقرر شد این جلسات با حضور نخبگان بصورت کارگرو‌های تخصصی و در بخش‌های مشخص، ادامه یابد تا ضمن بررسی مشکلات و احصاء مسائل، راهکار‌های برون‌رفت از مشکلات بررسی شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول