اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در ۶۸۰ هزار هکتار از اراضی سمنان

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در ۶۸۰ هزار هکتار از حوضه‌های آبخیزداری این استان اجرایی می‌شود.

عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در ۶۸۰ هزار هکتار از اراضی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، محمد راستین، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان پیش از ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان شاهرود اظهار کرد: در راستای تحقق تدابیر ارزشمند مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و در راستای گسترش عدالت اجتماعی، محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی استان با استفاده از راهبردهای توان اجرایی و ظرفیت‌سازی بر پایه مشارکت مردمی با هدف ایجاد رشد و توسعه پایدار عمرانی، اقتصادی و اجتماعی استان سمنان، جلسه‌ای با حضور استاندار سمنان، معاون عمرانی استاندار سمنان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و فرمانده قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) کشور در مورد اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در حوضه‌های آبخیز استان سمنان برگزار شد.

وی عنوان کرد: اجرای فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان سمنان در دستور کار مشترک با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) قرار گرفت و بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد تا عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در ۶۸۰ هزار هکتار از حوضه‌های آبخیزداری استان اجرایی شود.

این مسؤول گفت: در مرحله دوم برای ۷۰۰ هزار هکتار از حوضه‌های آبخیز استان سمنان مطالعات تفضیلی اجرایی تهیه می‌شود و سپس پروژه‌های پیش‌بینی شده در این مطالعات اجرایی شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: علاوه بر موارد ذکرشده، اجرای ۸۰۰ هزار مترمکعب عملیات تغذیه مصنوعی در دستور کار قرار گرفت که در صورت داشتن نزولات آسمانی ظرفیت ذخیره ۲ میلیون و چهار هزار مترمکعب روان‌آب را خواهد داشت و مقرر است این اقدام مهم طی یک دوره سه‌ساله عملیاتی شود.

راستین بیان کرد: تنها راه برون‌رفت از خشک‌سالی و مقابله با چالش‌های آن، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در حوضه‌های آبخیز استان سمنان است.

وی گفت: آبخیزداری ارمغان تولید امن آب، کاهش فرسایش خاک حاصلخیز، مدیریت سیلاب و در نهایت حفظ آب و خاک برای نسل‌های آینده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: آبخیزداری و آبخوان‌داری با ارائه راهکارهای پیشگیرانه کنترل و بهره‌برداری از روان‌آب‌های سطحی و مدیریت سیلاب‌ها در بخش‌های مختلف حوضه آبخیز می‌تواند با مدیریت و کاهش خسارات سیلاب این تهدید را به فرصت تبدیل کند و کشور را در دوره‌های خشک‌سالی با کمترین تنش ناشی از کمی نزولات جوی روبه‌رو کند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول