اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

شهید شیخ فضل‌الله نوری قربانی روایت‌های ناروا است

پژوهشگر دینی و تاریخی با بیان اینکه شیخ فضل‌الله نوری قبل انقلاب مظلوم بود و همچنان مظلوم است، گفت: شیخ شهید قربانی روایت‌های ناروا و شهید مظلوم است.

شهید شیخ فضل‌الله نوری قربانی روایت‌های ناروا است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، یادواره شیخ شهید شیخ فضل‌الله نوری از صبح امروز با حضور مسؤولان کشوری و منطقه‌ای با سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان و حجت‌الاسلام علی ابوالحسنی پژوهشگر دینی و تاریخی در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور آغاز شد.

پیام آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید جهان تشیع در آغاز همایش ملی شیخ شهید شیخ فضل الله نوری قرائت شد.

در بخشی از این پیام بر ضرورت برگزاری چنین همایش‌هایی تاکید شد تا اندیشه‌های سیاسی، پیشینه علمی، اخلاقی و فقاهت همراه با تقوی ایشان تبیین شود. همچنین زمان شناسی، شناخت دشمن از دیگر نکات برجسته این شهید است که در راه دین و سیاست شهید شد و خواهان استقلال بود.

حجت‌الاسلام علی ابوالحسنی در این همایش اظهار کرد: شیخ فضل‌الله نوری جریانی را ایجاد کرد که ما می‌توانیم این جریان را ادامه دهیم و تقی‌زاده‌های کنونی را هم بشناسیم و به جامعه معرفی کنیم، شیخ شهید قربانی روایت‌های ناروا و شهید مظلوم است.

وی افزود: شیخ فضل‌الله قبل انقلاب مظلوم بود و همچنان مظلوم است و جریان سکولار تاریخ نگاری به نفع خود دارند تا عمل شنیع خود را تطهیر کنند.

این پژوهشگر دینی و تاریخی تصریح کرد: شیخ فضل‌الله یک نماد است، اگر حرکت دینی و تاریخی خود را با حرکت شیخ فضل الله هماهنگ نکنیم قطعا در تاریخ نگاری سکولار غرق می‌شویم.

ابوالحسنی خاطرنشان کرد: گفتند شیخ با مدارس و تحصیلات جدید مخالف است، لیکن اسنادی وجود دارد که ایشان 11 سال قبل از اعدام به ساخت مدارس جدید و تحصیلات توصیه می‌کند و ۱۰۰ قران کمک مالی هم به این منظور دارد.

پایان پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول