اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

وزیر صمت: تولیدات ایرانی با وجود تحریم‌های ظالمانه به کشورهای مختلف صادر می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولیدات متخصصان ایرانی با وجود تحریم‌های ظالمانه غربی‌ها به کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای پیشرفته صادر می‌شود.

وزیر صمت: تولیدات ایرانی با وجود تحریم‌های ظالمانه به کشورهای مختلف صادر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در جمع فعالان اقتصادی شهرستان گرمسار با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال تولید افزایش تولید و مهار تورم نام‌گذاری کردند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در ۱۰ سال اخیر سال‌ها را با شعارهای اقتصادی آغاز کرده‌اند؛ اما متأسفانه تا امروز به اهدافی که رهبری تعیین کرده‌اند، دست نیافته‌ایم.

وی با بیان اینکه ما به وظیفه خودمان در راستای تحقق شعارهای اقتصادی رهبری به‌درستی عمل نکرده‌ایم، تأکید کرد: امروز بخش‌های خصوصی و دولتی باید ید واحده‌ای در راستای تحقق این شعارها باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه انفکاک بخش‌های خصوصی و دولتی درست نیست و همه امروز در یک کشتی نشسته‌ایم و هر کسی باید به وظیفه خود در راستای تحقق شعار سال عمل کند، گفت: آحاد ملت و همه مدیران دولت وظیفه دارند تا در این راستا با یکدیگر همکاری کنند و کسی نمی‌تواند بگوید من در حوزه تحقق شعار سال نقشی ندارم.

علی‌آبادی با بیان اینکه بر اساس تعالیم دینی همه در راستای پیشبرد اهداف کشور در حوزه عمران و آبادانی مسؤول هستیم و این امری گریزناپذیر است، افزود: وظیفه همه ما ارزش‌آفرینی و خلق ثروت است.

وی ادامه داد: امروز همه ملت ایران و مدیران دولتی وظیفه دارند تا حجم ثروت ملی را افزایش دهند و تولید را با توجه به نقش‌آفرین صنعت در عرصه‌های بین‌المللی پیش ببرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: تولیدات ایرانی باید با اسامی وزین در سطح جهانی بدرخشد و به دنبال این هستیم تا تولید ایرانی را در جهان معرفی کنیم.

علی‌آبادی با بیان اینکه نظام اسلامی مبتنی بر اصول خاص است که در جهان نظیر ندارد، گفت: امروز هدف وزارت صمت این است که برندها و نمادهای صنعتی ارزشمند و قدرتمندی را که در ایران اسلامی وجود دارد به دنیا عرضه کند و با این هدف توانسته‌ایم ثابت کنیم که توان ایرانی و نیروی انسانی ایرانی لیاقت بالایی را در حوزه صنعت معدن و تجارت دارد.

تولیدکنندگان ایرانی در رتبه‌های برتر جهانی ایستاده‌اند

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی در رتبه‌های برتر جهانی ایستاده‌اند؛ درحالی‌که در دوران تحریم‌های ظالمانه جهان غرب قرار داشتیم و این نشان می‌دهد که همچنان می‌توانیم باقدرت پیش برویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران وجود داشته است در بسیاری از صنایع و تولیدات به رتبه‌های دوم و سوم جهانی دست یافته‌ایم و این نشان می‌دهد که در شرایط غیر تحریم ما در رتبه‌های نخست جهانی قرار خواهیم گرفت.

علی‌آبادی اضافه کرد: با وجود همه تحریم‌های ظالمانه توانستیم توربین‌های گازی را به کشورهای مختلف دنیا صادر کنیم و نشان دهیم که متخصصان ایرانی می‌توانند در شرایط نابرابر نیز به رشد و پیشرفت خود ادامه دهند.

وی گفت: ایران اسلامی امروز به‌عنوان کشوری که یکی از پیچیده‌ترین مصنوعات بشری را می‌تواند بسازد و طراحی کند مطرح است و این توانمندی متخصصان کشورمان را نمایان می‌سازد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ۳۰ توربین گازی ظرف ۲ سال با وجود همه تحریم‌ها از ایران به کشورهای مختلف صادر شده است و این افتخار بزرگی برای متخصصان داخلی محسوب می‌شود و این نشان می‌دهد که صنایع ایرانی می‌توانند در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول