اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

مردم در انتخابات مجلس شایسته‌سالاری را بر نگاه طایفه‌ای ارجح بدانند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: انتخاب کنندگان اگر نگاه شایسته‌سالاری نداشته و نگاه جناحی و حزبی و طایفه‌ای داشته باشند، بنا بر تعابیر به خداوند و رسول خدا و ائمه و مومنین کرده‌اند.

مردم در انتخابات مجلس شایسته‌سالاری را بر نگاه طایفه‌ای ارجح بدانند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امشب در گفت‌وگوی ویژه خبری امشب، اظهار کرد: ۱۲ اسفند امسال شاهد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در یک قرن پیش مجلسی که در راس برنامه‌هایش منافع ملت باشد، جزو آرمان‌ها و آرزوهای مردم آن زمان محسوب می‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در جمهوری اسلامی اراده ملت حاکمیت پیدا کرد و نظر مردم در شکل‌گیری مجلس نقش اصلی ایفا کرد، افزود: بنابراین باید این نعمت را با راه و روش صحیح انتخاب پاس بداریم.

شاهرخی بیان داشت: روایات متعددی از ائمه اطهار علیهم‌السلام داریم که در کتب مختلف از جمله بحارالانوار ثبت شده، از جمله اینکه تمجید شده از کسی که مسوولیتی را بپذیرد و خدمت‌گذاری لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان بدانند همان‌طور که اهانت به قرآن گناهی کبیره و نابخشودنی است، اگر داوطلبی با علم بداند که فرد شایسته‌تری از وی وجود دارد اما ،کنار نکشد، خائن محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: انتخاب کنندگان نیز اگر نگاه شایسته‌سالاری نداشته و نگاه جناحی و حزبی و طایفه‌ای باشد، بنا بر تعابیر به خداوند و رسول خدا و ائمه و مومنین کرده‌اند.

شاهرخی رای دادن را حق و تکلیف خواند و افزود: واجب سیاسی است که باید انجام گیرد، بنابراین انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان با شایستگی و آگاهی وارد عرصه انتخابات شوند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۸ اصل از اصول قانون اساسی به طور مستقیم متعلق به مجلس شورای اسلامی است که وظایف متعددی را شامل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر رونق انتخابات تاکید و اظهار کرد: یکی از وظایف نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه، مطالبه اجرای سیاست‌های کلی انتخابات است، دعوت به مشارکت حداکثری در انتخابات و توصیه لازم به هیات‌های نظارت و اجرایی برای اجرای صحیح قانون از جمله وظایف ائمه جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه است.

شاهرخی با بیان اینکه گرایش به فرد یا حزب و جناح خاص از سوی نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه‌جمعه ممنوع است، گفت: توصیه به انتخاب فرد اصلح توصیه می‌شود، اما سفارش برای شخص خاص ممنوع است.

وی تاکید کرد: ائمه جمعه از هرگونه مداخله در روند صلاحیت‌ها منع شده‌اند، از این‌رو باید بسترهای لازم را برای انتخابات پرشور و رقابتی فراهم کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول