اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بهره برداری از مخزن آب با گنجایش ۲ هزار متر مکعب در « چوار »

فرماندار شهرستان چوار گفت: در شهر چوار مخزن آبی با گنجایش ۲ هزار متر مکعب در کم تر از ۱۱ ماه به بهره برداری رسید.

بهره برداری از مخزن آب با گنجایش ۲ هزار متر مکعب در « چوار »

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ابراهیم  یعقوبی فرماندار شهرستان چوار، امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت روز خبرنگار و قدردانی از خبرنگاران در انعکاس مشکلات و پیگیری جهت رفع کمبود ها، گفت:یکی از عمده ترین مشکلات شهرستان چوار تنش آبی این منطقه بود که با رایزنی‌های لازم در این رابطه باشرکت آبفا استان و همچنین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، درشهر چوارمخزنی با گنجایش ۲ هزار متر مکعب در کم‌تر از یازده ماه به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از مخزن درسال گذشته مشکل چندانی در تأمین آب شرب شهر چوار وجود نداشت، گفت: یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده در راستای بهره‌مندی اهالی این شهرستان از آب شرب مناسب، لوله‌گذاری و ایجاد مخزن به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان بوده و در این راستا پروژه‌ های عملیاتی گوناگون انجام گرفته و یا در حال انجام است.

فرماندار چوار در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم ترین مطالبات مردم شهرستان چوار را راه اندازی بازارچه هلاله شمالی دانست و گفت: در سفر اخیر استاندار به کشور عراق، در این زمینه رایزنی های لازم صورت گرفته و ۱۳۰ میلیارد ریال در این ارتباط برای زیرساخت های این بازارچه اختصاص یافته است.

این مقام مسئول به عملیات های اجرایی حوزه راه در شهرستان چوار پرداخت و تصریح کرد: بیش‌از ۶۸ میلیارد تومان در حوزه راهداری به راه‌ های روستایی این شهرستان اعتبار اختصاص‌ داده‌ شده است.

یعقوبی به طرح هادی اجرا شده در روستاهای شهرستان چوار نیز اشاره کرد و گفت: ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان چوار هزینه شده است.

وی عنوان کرد: در سال جاری ۱۵۶ میلیارد تومان بودجه به شهرستان چوار اختصاص‌ داده‌ شده و در حال حاظر حدود ۸ پروژه از جمله تعمیرات بلوار اصلی شهر چوار، پارک بوستان کتاب این شهر، پارک جنگلی روستای بهمن‌آباد و همچنین دو سالن تجاری و ورزشی در دست‌ اقدام است.

 وی به جاده سلامت در این شهر اشاره کرد و گفت: جاده سلامت شهر چوار با ۸۰ میلیارد ریال و پیشرفت ۵۰ درصدی در مسیر منتهی به پلیس راه شهرستان چوار در حال اجرایی شدن است.
 
فرماندار چوار این شهر را مسیر دوم اربعین دانست و گفت: در سال گذشته ۴ میلیارد تومان اعتبار جهت برگزاری همایش اربعین به این شهرستان اختصاص داده شد و امسال با رایزنی‌ های انجام‌ شده، این رقم افزایش یافته و در تلاش هستیم با انجام زیرساخت‌ های مناسب، قبل‌ از اربعین شهرستان چوار را برای پذیرایی از زائرین اباعبدالله آماده نماییم.

 یعقوبی با تاکید بر اینکه، بعد از ۱۱ سال در مسجد جامع این شهر با ترزیق ۱۶ میلیارد تومان در ۲ سال گذشته اقدامات خوبی انجام گرفته است، گفت: در حوزه عشایر و روستاییان نیز ماهانه هزار کیسه آرد بین عشایر و روستاییان شهرستان چوار توزیع خواهد شد.

 وی اشاره کرد: همچنین در راستای جلوگیری از سرقت در این شهرستان در طول شب و دوربین‌ های مداربسته‌ای در مناطق مختلف شهرستان و شهر چوار نصب شده‌است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، پروژه های آبرسانی به روستاهای شهرستان چوار در هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد شد.

پایان پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول