اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

گام اول جهاد تبیین اعتمادسازی است

نماینده مردم طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه رسالت سنگینی دارد؛ باید مطالبات جدی مردم را مورد توجه قرار دهد و باید به اعتمادسازی در جامعه اقدام کند تا در جهاد تبیین اثرگذار و موفق باشد.

گام اول جهاد تبیین اعتمادسازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی حدادی،‌ نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر خبرگزاری فارس استان البرز و تبریک به  مناسبت روز خبرنگار، فارس را یکی از خبرگزاری‌های پیشتاز و تاثیرگذار  در عرصه خبر دانست و  بر نقش رسانه‌ها در حوزه جهاد تبیین و امید آفرینی در جامعه از طریق شناخت کامل جنگ ترکیبی دشمنان انقلاب  تاکید کرد. 

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید شناخت کاملی از جنگ ترکیبی داشته باشند؛ گفت: بخش مهمی از جهاد تبیین بر عهده صدا و سیماست که متاسفانه نتوانسته در  این حوزه خوب عمل کند.  جنگ ترکیبی کنونی برخلاف فتنه سال‌های گذشته، هجمه رسانه ای است که دشمن در این خصوص سرمایه ‌گذاری کرده است. در حالیکه  رسانه‌های ما سنگرهای خود را درست نشناخته و صف‌آرایی درستی در این خصوص نداشته‌اند. برخی از رسانه‌های داخلی هم  در زمین دشمن قرار گرفته‌اند.‌ 

وی افزود: ما جهاد تبیین را درست نشناخته ایم تا بتوانیم  جنگ ترکیبی و شناختی را تفکیک و برای مخاطبان  درست تبیین کنیم.  مقام معظم رهبری   در گام دوم  به دستاوردهای انقلاب اشاره ویژه دارند که اولین نکته آن شناخت ظرفیت‌هاست. ما اگر به ظرفیت‌های داخل کشور در حوزه های مختلف  از جمله نیروی متخصص،  ظرفیت‌های کشاورزی و غیره توجه نکنیم و آن را درست تطبیق ندهیم،  نمی‌توانیم جهاد تبیین داشته باشیم.

نماینده مردم البرز در پارلمان ملی با بیان اینکه واقعیت‌ها و حقیقت‌ها باید درست تبیین شود، گفت: بخشی از  واقعیت‌ها توسط دشمن تحریف شده که  باید درست تبیین شود. برخی‌ها نمی‌دانند  نظام جمهوری اسلامی چه  کارکردهایی  داشته،  از  نفوذ و خیانت ها، عملکرد نامناسب و سوء مدیریت در  دولت های گذشته که موجب شده  در دولت فعلی به وضعیت کنونی برسیم،  بی‌خبرند. این ها باید تفکیک شود. 

ضعف در تولید محتوا و اقدام پیشگیرانه 

وی با بیان اینکه ما در تولید محتوا و پیشگیری ضعف داریم، به   اقدام به موقع و حرکت آفندی به عنوان دو کلیدواژه مورد تاکید رهبری  اشاره کرد  و افزود: ما اقدام‌به موقع و حرکت آفندی نداریم و پس از وقوع هر اتفاق، پدافند می‌کنیم .در حالیکه رسانه باید برخط باشد و اقدام به موقع، پیشگیرانه و سریع داشته باشد. رسانه ها باید از طریق آموزش  به آگاهی لازم و  شناخت واقعی جنگ ترکیبی برسند.

حدادی مطالبه جدی در کف جامعه به صورت درست جامع و متقن توسط رسانه‌ها را ضروری دانست و اضافه کرد: رسانه زمانی می تواند صدای مردم باشد که  وظیفه را درست انجام دهد و   ارتباط خوبی با مردم داشته باشد. اولین وظیفه رسانه مستمع بودن است و باید گوش شنوایی برای مردم باشد. 

مطالبه ‌گری؛ وظیفه مشترک بین رسانه و مجلس

وی به وظیفه مشترک بین رسانه و مجلس اشاره کرد و یادآور شد: همانطور که مجلس  وظیفه مطالبه گری دارد و   قانون هم  مشخص کرده رئیس جمهور و وزرا باید در مقابل مجلس  باید پاسخگو باشد، رسانه هم مانند مجلس  وظیفه مطالبه‌گری مردم را بر عهده دارد.

نماینده مردم البرز در مجلس با بیان اینکه اولین مولفه جهاد تبیین اعتمادسازی بین مردم است، افزود:  مردم باید دلسوزی، همدلی و  همراهی رسانه را درک کنند.‌ اگر رسانه مطالبات جدی مردم را مورد توجه قرار ندهد، نمی‌تواند در جهاد تبیین  موفق عمل کند. رسانه رسالت سنگینی دارد؛ اول باید اعتمادسازی در جامعه صورت بگیرد تا جهاد تبیین اثرگذار باشد.  

تقابل بین  تمدن غرب و تمدن نوین اسلامی

وی در ادامه  به ایجاد  تقابل بین تمدن غرب و تمدن نوین اسلامی توسط امپراطوری غرب لشاره کرد و افزود:  در این تقابل دشمن از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کند؛ تشکیک می‌کند، سوال و فتنه ایجاد می کند و ... رسانه ما کجاست؟! صدا و سیمای ما نتوانسته در این بخش خودش را نشان بدهد و  رسانه‌ها در این حوزه نقش پیشگیرانه ندارند. باید  تا مشکلات اولویت بندی و مطالبه گری شود؛ وقتی مردم به اعتماد رسیدند جهاد تبیین هم اثرگذار می‌شود. 

حدادی با اشاره به موضوع حجاب و عفاف گفت: در این خصوص ۳۲ دستگاه وظیفه خود را  انجام ندادند، در حابیکه  ددر حوزه عفاف و حجاب باید ایجابی کار شود نه کاملا سلبی. حالا دشمن به  باورها حمله کرده و نشانه گیری صرفا باورهای مردم است. اولین مولفه جهاد تبیین اعتمادسازی مردمی است و مردم باید دلسوزی همدلی و  همراهی با مردم را ببینند.

قانون حمایت از خبرنگاران

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص لزوم وجود  قانون حمایت از خبرنگاران ، گفت: من هم معتقدم قانون حمایت از خبرنگاران باید وجکد داشته باشد. چرا که رسانه  باید حریت لازم را برای دفاع از حق داشته باشد. اما این امر باید در چارچوب خاصی صورت بگیرد تا خلط مبحث نشده و رسانه‌های منتقد از رسانه‌های خودفروخته که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و حرف‌دشمن را  از زبان خود بیان می‌کنند،  تفکیک شود.

وی افزود: قانون حمایت از خبرنگاران  می‌تواند به دو صورت انجام شود ؛ یکی اینکه دولت لایحه‌ای به مجلس بیاورد و یا کمیسیون فرهنگی مجلس این موضوع را  به عنوان طرح در مجلس مطرح کند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول