اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آغاز شناسایی ساختمان‌های ناایمن در مازندران

رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران از برنامه‌ریزی برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن در مازندران خبر داد.

آغاز شناسایی ساختمان‌های ناایمن در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،عهد یزدی‌نژاد بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران حق محرمیت در فضای نظام مهندسی ساختمان استان مازندران دارند و لازم است که صدای این قشر به گوش جامعه برسد و مطالبات اجتماعی مردم برای ما بازگو شود.

وی با انتقاد از فضای بسته گذشته در نظام مهندسی مازندران، تصریح کرد: در رویکرد جدید و با استفاده از روابط عمومی درب نظام مهندسی ساختمان به روی رسانه‌های استان باز است.

رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به برخی چالش‌های پیش رو در توسعه ساخت و ساز کشور، گفت: در ساماندهی ساخت و ساز هنوز در حال سعی خطا هستیم و با هدف عالی فاصله داریم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر جامعه نسبت به سازمان نظام مهندسی در فضای گاها بی‌اعتمادی قرار دارند و بیشتر مردم درباره کارکردهای این مجموعه اطلاعات کافی ندارند.

یزدی‌نژاد، اضافه کرد: در توسعه ساخت و سازها ما نیاز داریم که اعتمادسازی مناسبی انجام شود؛ ما در جای درست ارائه فرایند خدمات نظام مهندسی قرار نگرفتیم.

وی با اعلام اینکه ساخت و سازهای نامناسب در کشور به وفور دیده می‌شود، افزود: در حوزه حرفه‌ای خودمان با چالش‌های جدی مواجه هستیم که انتظار داریم با کمک رسانه‌ها سد راه ساماندهی ساخت و ساز مناسب برداشته شود.

رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران، خاطرنشان کرد: برای یک مهندس معمار هیچ‌چیزی دردناک‌تر از این نیست که تغییرات جدی در ساختار نقشه‌اش ایجاد شود.

وی با اعلام اینکه آمار ساخت و ساز در مازندران بسیار زیاد است، افزود: سال گذشته بیش از ۸ میلیون متر مربع فعالیت ساخت و ساز در استان ثبت شده است.

یزدی‌نژاد با اعلام اینکه موضوع اطفا حریق در ساختمان‌های مازندران نگران کننده است، افزود: از رسانه‌ها استان درخواست داریم که بررسی کنند که آیا برج‌های چند طبقه‌ای که در استان مازندران ساخته می‌شود از سیستم حریق مناسبی برخوردار است.

وی با اشاره به آتش‌سوزی در برج رامیلا در غرب استان مازندران، افزود: تنها نقطه قوت در آتش سوزی این برج این بوده که مسکونی نبوده است.

رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به احداث برج‌های بلند مرتبه به ویژه در غرب مازندران،گفت: انتظار داریم که فعالان رسانه‌ای در این زمینه دغدغه‌های جدی داشته باشند.

وی در ارتباط با آمار ساختمان‌های ناایمن شناسائی شده در استان مازندران، گفت: اقدامات لازم برای بررسی وضعیت در دستور کار قرار گرفته و به زودی در این زمینه اطلاع‌رسانی شفاف انجام می‌شود.

یزدی‌نژاد درباره حوادث ناشی از کار در استان مازندران، گفت: ۱۰۰ نفر در کارگاه‌های ساختمانی استان فوت کردند که ۷۴ نفر از فوتی‌ها متاهل و سرپرست خانوار بودند که با هماهنگی انجام شده با مسؤولان دستگاه قضا بنا داریم به صورت جدی در این بخش ورود پیدا کنیم.

پایان پیام/۸۶۰۰۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول