اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس من|دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد چه زمانی تعیین تکلیف می‌شوند؟

برخی دانشجویان پرستاری ورودی مهر ۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند کرمان خواستار رسیدگی به ادامه تحصیل‌شان هستند.

فارس من|دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد چه زمانی تعیین تکلیف می‌شوند؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من خواستار «امکان ادامه تحصیل برای ورودی‌های مهر ۹۷ دانشگاه آزاد واحد زرند کرمان» شدند.

این کاربران در پویش خود آورد‌اند: «ما، دانشجویان پرستاری ورودی مهر ۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند با شما به مطالبه حقمان می‌پردازیم.

ما پس از گذراندن یک ترم و انتخاب واحد ترم دو، دانشگاه به ما اعلام کرد که به دلیل پذیرش اشتباه از سوی دانشگاه، حق ادامه تحصیل در دانشگاه را نداریم، اما با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دانشجویان به ما اعلام کردند با توجه به رای کمیسیون موارد خاص، حق ادامه تحصیل به شرط شرکت در کنکور را داریم که آن هم  به صورت فرمالیته می‌باشد و مانع از انصراف ما شدند اما در عین ناباوری بعد از ۶ ترم تحصیلی در مهر ۱۴۰۱ مانع از ادامه تحصیل و اتمام آن شدند این موضوع باعث به وجود آمدن خسارات جبران ناپذیر روحی و روانی برای ما و خانواده هایمان شده است و آینده و وجه اجتماعی ما را نابود کرده است همچنین، با پرداخت شهریه سنگین هر ترم و عدم اجازه تحصیل، خسارات مالی هم به ما وارد شده است.

ما از شما می‌خواهیم که حقمان را به ما برگردانید و برای ما امکان ادامه تحصیل و اتمام آن را فراهم کنید.»

همچنین، خواهشمندیم که در راستای حمایت از دانشجویان، با مسؤولان دانشگاه و سایر مراجع ذینفع در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهید.

* بدون اجازه خانواده‌هایمان از ما تعهد محضری گرفتند

سردبیر سوژه فارس من در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: من و تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد زرند کرمان ورودی سال ۱۳۹۷ پرستاری هستیم. بعد از اعلام قبولی در رشته پرستاری از طرف سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت‌نام در این دانشگاه اقدام کردیم و بعد از انتخاب رشته سرکلاس رفتیم. 

وی  افزود: متأسفانه اوایل ترم (اواسط آبان ماه) از سوی دانشگاه اعلام شد که در پذیرش‌مان اشتباهی صورت گرفته و باید مجدداً انتخاب رشته انجام دهیم. با وجود اینکه نیمی از ترم گذشته بوده اما مجدداً انتخاب رشته کردیم و اعلام کردند که جایی قبول نشده‌ایم. 

این دانشجو در ادامه گفت: با شنیدن این موضوع تصمیم گرفتیم به خانه‌هایمان برگردیم که رئیس دانشگاه آن ‌دوره اعلام کردند به دلیل اینکه امسال سازمان ظرفیت کمی در اختیارمان قرار داده‌اند با تهران نامه‌نگاری‌هایی انجام دادیم و اعلام کردیم که این دانشجویان را به عنوان دانشجوی قطعی پذیرش می‌کنیم و با این استدلال گذاشتند ترم یک را به پایان برسانیم و ما را به عنوان دانشجوی قطعی پذیرفتند. 

وی اضافه کرد: با این اوصاف شهریه ترم دوم را پرداخت و انتخاب واحد کردیم که گویا در این حین از تهران اعلام کرده بودند که تخلف رئیس دانشگاه زرند محرز شده و گفتند قرار است رئیس دانشگاه آزاد زرند کرمان عزل شود که متأسفانه کاری در این مورد صورت نگرفت و فقط وی را به دانشگاه دیگری منتقل کردند. 

سردبیر سوژه فارس من خاطرنشان کرد: زمانی که رئیس جدید دانشگاه منصوب شد با وجود اینکه انتخاب واحد کرده بودیم اجازه ندادند در کلاس‌ها حضور پیدا کنیم و کاروزی کنیم؛ بنابراین بدون اجازه خانواده‌هایمان از ما تعهد محضری گرفتند. با پیگیری‌هایی که انجام داده بودیم کمیسیونی برایمان برگزار و مقرر شد در دانشگاه بمانیم و ادامه تحصیل بدهیم. 

وی یادآور شد: شرط ادامه تحصیل‌مان نیز شرکت در کنکور سراسری و کسب تراز پرستاری بود؛ ولی رئیس دانشگاه آزاد زرند کرمان (آقای توکلی) اعلام کردند این یک کنکور فرمالیته است و نیاز به دریافت تراز خاصی نیست و این یک کار روتین است و قبلاً دانشجویانی مشابه شما داشتیم؛ بنابراین اصلاً نگران نباشید. 

*  با شناسایی متخلف هم وضعیت ما روشن نمی‌شود

این دانشجو خاطرنشان کرد: این پروسه چندین ماه طول کشید و ما با وجود ثبت‌نام و انتخاب واحد موفق به گذراندن ترم دوم نشدیم و به اجبار این ترم برایمان مرخصی رد شد که نهایتاً تا ترم ۶ ادامه تحصیل دادیم. وقتی به دو ترم آخر رسیدیم که باید دروس کارورزی را در بیمارستان می‌گذراندیم رئیس دانشگاه گفت باید به دانشگاه مرکزی تهران نامه بزنیم و در آن نامه اعلام شد که مسوولان و رؤسایی که در آن سال‌ها حضور داشتند باید بیایند و پاسخگو باشند که نه سازمان سنجش، نه دانشگاه و نه علوم پزشکی قصور چنین کاری را برعهده نگرفتند. 

سردبیر سوژه فارس من در پایان گفت: از سال ۱۳۹۷ هنوز معلق هستیم و تکلیفمان مشخص نیست. بازرسی دانشگاه‌ آزاد هم می‌گوید می‌خواهیم متخلف را شناسایی کنیم که متأسفانه با شناسایی متخلف هم وضعیت ما روشن نمی‌شود. این ما هستیم که ۶-۵ سال عمرمان تباه شده و وضعیت کار و زندگی‌مان مشخص نیست و آسیب روحی و روانی دیده‌‌ایم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول