اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اجرای نمایش «فصل شیدایی» در همدان با روایت «خلقت تا ظهور»

تهیه کننده نمایش «فصل شیدایی» با بیان اینکه این نمایش از ۲۰ مرداد به مدت ۱۴ شب در همدان اجرا خواهد شد گفت: نمایش قصه خلقت تا ظهور است که در سه فصل انبیا، صدر اسلام و دوران معاصر تقسیم می‌شود.

اجرای نمایش «فصل شیدایی» در همدان با روایت «خلقت تا ظهور»

علیرضا کوهفر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص اجرای نمایش «فصل شیدایی» در راستای دومین کنگره 8 هزار شهید استان همدان اظهار کرد: «فصل شیدایی» اجرایی شبیه نمایشی است که سال‌ها پیش به نام «شب‌های آفتابی» در اولین کنگره شهدا اجرا شد.

وی ادامه داد: «شب آفتابی» سوله‌محور بود، به طوری که مردم داخل سالن و زیر سقف بودند و نمایش بیرون و در فضای باز اجرا می‌شد اما در مدل جدید که به نام «فصل شیدایی» است و از سال ۹۳ در استان‌های مختلف اجرا می‌شود، سوله حذف شده و مردم در فضای باز روی صندلی نمایش را تماشا می‌کنند.

تهیه‌کننده نمایش «فصل شیدایی» با بیان اینکه هر شب می‌توانیم پذیرای ۵ هزار نفر باشیم عنوان کرد: در این برنامه علاوه بر نمایش، بُعد تصویر هم اضافه شده در حالی که در «شب‌های آفتابی» فقط نمایش بود، همچنین از تکنیک‌های روز و جلوه‌های ویژه نیز استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه «فصل شیدایی» در ۲۳ شهر اجرا شده و همدان به عنوان بیست و سومین استان میزبان است گفت: این برنامه در کشورهای عراق و سوریه نیز  با نام "قیامت الارض" اجرا شد که در عراق در چهار شهر و در سوریه نیز در سه شهر اجرا داشتیم.

کوهفر با بیان اینکه در همدان یک ماه است که کار شروع شده است افزود: زمین و مهندسی دکور انجام شده و از امروز به صورت تخصصی کار نور و صدا و تصویر انجام خواهد شد که اگر طبق روال پیش برویم جمعه اولین اجرا را خواهیم داشت که تا سوم شهریور نیز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: چیدمان دکور به نحوی است که وسط زمین اجرا، جای تماشاچیان است و اتفاقات نمایش در سمت راست و چپ و روبروی تماشاچیان رخ می‌دهد و در روی پرده مشکی رنگی هم فیلم نمایش داده می‌شود.

تهیه‌کننده نمایش «فصل شیدایی» با بیان اینکه در این نمایش اتفاقاتی از زیر تصویر بیرون می‌آید که برای تماشاچی جذاب است و آسانسور هم کار گذاشته شده که سوژه‌ای از دل زمین بیرون می‌آید افرود: با توجه به اینکه اجراهای ما شب است دکورهای ما خام است و در روز خیلی جذابیت ندارد اما در شب جذاب‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه دکورهای پرکاری هم داریم که از پشت صحنه وارد و خارج می‌شوند تصریح کرد: نمایش قصه "خلقت تا ظهور" است که در سه فصل انبیا، صدر اسلام و دوران معاصر تقسیم می‌شود.

کوهفر با بیان اینکه دوران معاصر نمایش نسبت به هر شهر متفاوت است عنوان کرد: در همدان نیز دوران معاصر بومی‌سازی شده که شامل انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اجرای نمایش همزمان با ماه محرم است، بخش روضه‌ای غالب است اما در سایر ایام بر حسب زمان و مکان و ایام تغییراتی را در نمایش داریم.

تهیه‌کننده نمایش «فصل شیدایی» با بیان اینکه زمان اجرای نمایش تقریبا دو ساعت برنامه‌ریزی شده که پس از نماز مغرب و عشاست افزود: در این نمایش ۲۵۰ نفر اجرا دارند که ۱۰۰ نفر از آنها سرباز هستند.

خبرنگار: فریده حسینی فرزام

پایان پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول