اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس من| دغدغه‌های گذرنامه‌ای مردم، یک ماه مانده به اربعین

مخاطبان فارس من در پویش‌های متعددی دغدغه‌های اصلی خود را برای دریافت گذرنامه به ثبت رسانده‌اند. این درحالی است که کمتر از یک ماه به اربعین حسینی مانده.

فارس من| دغدغه‌های گذرنامه‌ای مردم، یک ماه مانده به اربعین

خبرگزاری فارس؛ فارس من: این روزها بیشتر متقاضیان دریافت گذرنامه برای سهولت کار به برنامه «پلیس من» رجوع می‌کنند اما انگار بخشی از کارها هنوز نیاز به مراجعه حضوری دارد. همین امر باعث شده پویش‌های متعددی در سامانه فارس من ثبت شود. سردبیر یکی از این پویش‌ها در گفت‌ و‌ گو با خبرگزاری فارس گفت: «قرار بود با مراجعه به برنامه پلیس من کارمان غیر حضوری راه بیافتد اما اینطور نیست. در بخش احراز هویت و ثبت اثر انگشت باید به دفاتر پلیس+۱۰ برویم. خب چه کاری است؛ یک‌دفعه تمام کارم را حضوری انجام می‌دهم.»

سردار منتظرالمهدی سخنگوی فراجا روز جمعه نهم تیرماه از امکان ثبت اینترنتی درخواست صدور و یا تمدید گذرنامه، با نصب نرم‌افزار موبایلی "پلیس من" خبر داده و گفته بود: «مراجعین می‌توانند کمتر از یک هفته گذرنامه خود را درب منزل دریافت کنند.» البته خبر اعلام شده تبصره‌ای هم داشت؛ اینکه  متقاضی در یک‌ سال گذشته برای امور مختلف باید به پلیس+۱۰ مراجعه کرده و اثر انگشت او در آنجا ثبت شده باشد، در این صورت دیگر نیازی به ثبت حضوری اثر انگشت فرد نیست.

البته وزیر ارتباطات امروز در مصاحبه‌ای از موافقت فراجا برای احراز هویت غیرحضوری خبر داد و گفت: «احراز هویت و ثبت اثر انگشت برای دریافت گذرنامه بصورت غیرحضوری و از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند فراهم خواهد شد. به عنوان مثال برای تعویض گذرنامه دیگر نیاز به مراجعه حضوری نیست.»

 

 

درخواست صدور گذرنامه زیارتی برای افراد زیر ۱۸ سال دیگر مطالبه کاربران بود. سردبیر این پویش گفته است: «گذرنامه زیارتی برای افراد زیر ۱۸ سال صادر نمی‌شود و کاش شرایطی ایجاد شود که بتوان برای افراد زیر ۱۸ سال نیز گذرنامه زیارتی تهیه کرد.» (حمایت از این پویش) گفتنی است که دریافت گذرنامه زیارتی، محدودیت سنی ندارد اما افراد زیر ۱۸ سال، برای دریافت گذرنامه نیازمند موافقت رسمی و محضری ولی یا قیم خود هستند. البته دریافت گذرنامه زیارتی نیازمند ثبت‌نام در سامانه «سماح» است، که این موضوع هم مشکلی را برای جوانان زیر ۱۸ سال ایجاد کرده بود، چراکه آنان امکان خرید سیم کارت به اسم خود را نداشتند. اما این مشکل نیز با ایجاد امکان ثبت‌نام گروهی و ثبت فرد بالای ۱۸ سال به‌عنوان سرگروه حل شده است.

درخواست برگشت دفاتر پلیس + ۱۰ جهت صدور گذرنامه اربعین پویش دیگری است که سردبیر آن مدعی شده: «علیرغم مشکلات هر ساله صدور گذرنامه اربعین و طبیعتا شلوغی گسترده مراکز صدور گذرنامه، امسال تصمیم بر حذف دفاتر پلیس+۱۰ از روند صدور گذرنامه اربعین گرفته شد.»  این در حالی است که دفاتر پلیس+۱۰ همچنان برای دریافت گذرنامه مشغول به کار بوده و خدمات حضوری نیز به مراجعه کنندگان انجام می‌شود.

و در آخر پویشی توسط کاربران با موضوع مشکل تمدید گذرنامه با مهر پلیس ثبت شده که سردبیر آن می‌گوید: «رئیس ستاد اربعین به تازگی در رسانه ملی گفته بود گذرنامه‌های منقضی شده، بدون فوت وقت و هزینه و با مهر پلیس گذرنامه تمدید می‌شود و دیگر نیازی به اقدام برای گرفتن گذرنامه زیارتی و یا تعویض آن نیست. با این حال در شهرستان سمنان، مرکز پلیس گذرنامه این را تکذیب می‌کند و به تازگی کاغذی جلوی درب نصب کرده است که چنین خدماتی داده نمی‌شود.» «حمایت از این پویش»

 

شما هم می‌توانید مشکلات و مسائل خود را از طریق سامانه «فارس من» با ما در میان بگذارید تا خبرنگاران فارس صدای شما در پیگیری این مطالبات از مسئولان باشند.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول