اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

شهرستان ری قابلیت گسترش جمعیت از لحاظ تامین آب را ندارد

مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران با اشاره به افزایش ساخت و سازها در شهرستان ری گفت: منطقه جنوب تهران به ویژه ری قابلیت گسترش جمعیت و تامین آب را ندارد؛ در برخی مناطق کهریزک در شب مجبوریم فشار را کنترل کنیم تا تعادل ایجاد شود.

شهرستان ری قابلیت گسترش جمعیت از لحاظ تامین آب را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حسن حقیقی مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران - شهرری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: 70 روستا در شهرستان ری تحت پوشش آبفای منطقه 6 قرار دارد که بیشتر شبکه های آبرسانی فرسوده است و مشکلات اساسی در شبکه داخلی دارند که برنامه ریزی برای بازسازی شبکه و مدیریت آبرسانی در حال انجام است.

وی با اشاره به انشعابات غیرمجاز در روستاها گفت: در جنوب تهران بالغ بر ۱۵۰۰ حلقه چاه آب غیرمجاز داریم و در گذشته انشعابات غیرمجاز به روستائیان داده شده که مشکل بزرگی است و در کیفیت آبرسانی تأثیر به سزایی دارد و برای جمع‌آوری آنها با مشکلاتی مواجه می شویم.

مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران تصریح کرد: از آنجا که هدررفت بسیار زیادی در شبکه روستایی به دلیل فرسودگی زیرساخت‌ها و انشعابات غیرمجاز وجود دارد و در برخی موارد از آب شرب حتی برای دامداری ها و کشاورزی استفاده می شود لذا نصب کنتورهای مرکزی در محلات کمک شایان توجهی به شناسایی انشعابات غیرمجاز و شکستگی‌ها خواهد کرد. 

حقیقی ادامه داد: تأمین آب شرب سالم و بهداشتی جزو وظایف اصلی ابفاست که بخشی از آن از طریق آب چاه و بخشی از سد که در این منطقه بیشتر سد ماملو است، تأمین می‌شود و در واقع اخطلاط آب را در این مناطق شاهدیم که گاهی در مقدار اختلاط تفاوت ایجاد می‌شود اما سلامت آب به صورت مستمر آزمایش شده و کیفیت آب در محدوده استاندارد است.

وی ضمن تأکید بر آگاه‌سازی مردم از مدیریت مصرف آب توسط رسانه‌ها بیان کرد: گسترش شهرک‌های صنفی و صنعتی در جنوب تهران و کشاورزی با آب غیرمجاز، موجب شده شرایط آب‌های زیر زمینی نیز مطلوب نباشد و در مواردی ازدیاد مصرف آب و نشر فاضلاب‌ها به سفره‌ آب‌های زیر زمینی آسیب زده و تأمین آب شرب را در آینده با مشکل مواجه خواهد کرد.

مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران با اشاره به تفاوت فشار آب در جنوب و شمال تهران در برخی موارد خاطرنشان کرد: فشار آب در جنوب و شمال تهران به واسطه موقعیت جغرافیایی متفاوت است و لازم به ذکر است که در شهرستان ری 50 فشارشکن داریم اما در منطقه شمیران این فشارشکن ها به 350 عدد رسیده زیرا که شیب و موقعیت جغرافیایی تأثیر زیادی در این مقوله دارد.

حقیقی با اشاره به  افزایش ساخت و سازها گفت: منطقه جنوب تهران به ویژه ری قابلیت گسترش جمعیت و تامین آب را ندارد؛ در برخی مناطق کهریزک در شب مجبوریم فشار را کنترل کنیم تا تعادل ایجاد شود.

پایان پیام/67062

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول