اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

افزایش کیفیت بنزین کمیت را تحت تاثیر قرار می‌دهد

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس گفت: تنها ۴۰ درصد میزان بنزین مصرفی استان از پالایشگاه شیراز تامین می‌شود و افزایش کیفیت بنزین کمیت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

افزایش کیفیت بنزین کمیت را تحت تاثیر قرار می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اسدالله طاهری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد بالای مصرف بنزین در استان فارس گفت: طی چهار ماه گذشته ۹۴۰ میلیون لیتر بنزین در فارس مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٣ درصد رشد مصرف داشته‌ایم.

وی افزود: در بین ۳۷ شهرستان استان فارس فیروزآباد به واسطه اینکه محور جنوبی است با رشد ۳۷ درصدی و آباده نیز به‌عنوان محور شمالی با رشد ۱۹ درصدی بیشترین میزان مصرف را به خود اختصاص داده‌اند. 

او ادامه داد: همچنین در بازه زمانی ۴ ماهه امسال بیش از ٧٧٢ میلیون لیتر نفت گاز مصرف شده که ١٠ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

طاهری با بیان اینکه تنها ۴۰ درصد مصرف بنزین استان فارس از طریق پالایشگاه شیراز تامین می‌شود، گفت: مابقی نیاز استان از بندعباس با تاکر و مشکلات خاص خود به فارس منتقل می‌شود لذا افزایش ویفیت بنزین کمیت را تحت تاثیر قرار می‌دهد ضمن اینکه بنزین فعلی به لحاظ کیفی مشکلی ندارد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس همچنین در ارتباط با تامین سوخت هواپیماها در چهار فرودگاه شیراز، لارستان، لامرد و جهرم گفت: طی چهارماه گذشته، معادل ۲ میلیون لیتر فرآورده سوخت به هواپیماها داده شده است که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش دارد.

او اضافه کرد: در بخش گاز مایع و گازهای سلیندری نیز توزیع به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که طی چهار ماه گذشته ٣٧ هزار و ٢٠٠ تن توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس خاطرنشان کرد: تامین سوخت دوم چهار نیروگاه بزرگ شامل سیکل ترکیبی و حافظ در شیراز، یک نیروگاه در جهرم و یک نیروگاه در کازرون به میزان ٢١١ میلیون لیتر تامین شده است.

طاهری از تسریع در روند صدور کارت‌های سوخت خبر داد و گفت: در کمترین زمان ممکن کارت‌های صادر شده به مقاصد مورد نظر ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس به طراحی سامانه‌ای برای جا ماندن کارت‌های سوخت در جایگاه‌ها هم اشاره و بیان کرد: این سامانه در بستر اینترنت طراحی شده و آخرین تاریخ سوخت گیری و محل کارت را نشان می‌دهد.

طاهری ادامه داد: مجلس تکلیفی به دولت داده و آن را موظف کرده که تا پایان شهریورماه بیش از ٩٠ درصد سوخت‌گیری‌ها با کارت شخصی افراد باشد و در حال حاضر هم بسیاری از هم استانی‌ها تقاضای کارت آزاد دارند.

او خاطرنشان کرد: اخیرا تمهیدی برای سوخت‌گیری موتورسیکلت‌ها در جایگاه‌ها نیز اتخاذ شده که به زودی کارت آن فعال شده و در چرخه سوخت قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس با بیان اینکه همچنان تعداد زیادی از کارت‌های صادر شده در باجه‌های معطل اداره پست باقی مانده، از هم استانی‌ها خواست برای دریافت کارت سوخت خود اقدام کنند.

طاهری عنوان کرد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۱۶ جایگاه پمپ بنزین و ۲ پمپ گاز در استان فارس راه اندازی شده است که در این راستا مقام نخست را داریم و  طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۱۴ جایگاه دیگر در دست اجراست که تعدادی از آنها تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

او در همچنین با تاکید بر اینکه بنا بر اعلام مسئولان بلند پایه وزارت نفت هیچ‌گونه برنامه‌ای برای افزایش نرخ بنزین وجود ندارد، تصریح کرد: دولت برنامه‌ای برای افزایش نرخ فرآورده‌های نفتی ندارد.

پایان پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول