اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش فلسطین به اخبار سازش احتمالی ریاض با رژیم صهیونیستی

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین پس از انتشار گزارش‌هایی درباره احتمال عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی گفت که موضع ریاض در قبال مسئله فلسطین ثابت است.

واکنش فلسطین به اخبار سازش احتمالی ریاض با رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، امروز (دوشنبه)، ابراز اطمینان کرد که موضع عربستان سعودی در قبال مسئله فلسطین ثابت است.

طبق گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی»، محمد اشتیه در آغاز نشست هفتگی هیأت وزیران تشکیلات خودگردان در شهر رام‌الله گفت: «تحرکات سیاسی‌ای در منطقه جریان دارد و رئیس [محمود عباس] به صورت پویا در آن‌ مشارکت دارد».

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان اضافه کرد: «ما مطمئنیم که در مباحثات منطقه‌ای و بین‌المللی عربستان سعودی، مسئله فلسطین در کانون توجه و در صدر اولویت‌های این کشور قرار دارد. پادشاهی [عربستان] پشتیبان مسجد الاقصی، قدس و فلسطین است».

 این اظهارات پس انتشار گزارش‌هایی درباره تلاش آمریکا برای عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی مطرح شده است. اوایل مردادماه جاری، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» از تلاش‌های مخفیانه واشنگتن برای عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی خبر داد.

این روزنامه گزارش داده بود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی خود را به تازه‌ترین ماموریت دیپلماتیک برای عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو اعزام کرده، با این حال نیویورک تایمز خبر داه بود توافق احتمالی مدنظر دولت بایدن برای عادی سازی عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی، مستلزم «امتیازات قابل توجه» به فلسطینیان است و بعید است اعضای کابینه تندروی «بنیامین نتانیاهو» آن را تایید کنند.

«الی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز به‌تازگی در مصاحبه با روزنامه سعودی «ایلاف» به این مسئله پرداخت و گفت: عربستان سعودی و اسرائیل امکان «تاریخ‌سازی و تغییر چهره خاورمیانه و جهان را دارند».

او همچنین ادعا کرد: «مسئله فلسطین منانع این صلح نخواهد شد. ما این را در توافقات آبراهام نیز ثابت کردیم. کابینه فعلی در حال برداشتن گام‌هایی عملی برای بهبود زندگی در مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین است».

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول