اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کتابخانه سیار در روستاهای سمنان راه‌اندازی شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بر لزوم راه‌اندازی حداقل یک کتابخانه سیار در روستاها و مناطق فاقد کتابخانه در این استان تأکید کرد.

کتابخانه سیار در روستاهای سمنان راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در دیدار با مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان به ارائه گزارشی از تعداد کتابخانه‌ها و نیروهای شاغل در استان و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی اجراشده در کتابخانه‌ها اشاره و اظهار کرد: امروز کتابخانه‌های عمومی شبکه مویرگی فرهنگی در سراسر کشور هستند که به تمام اقشار فارغ از هر محدودیت سنی، قومی و سیاسی خدمات ارائه می‌دهند و بعد از مساجد و مدارس، بیشترین ضریب نفوذ در جامعه مربوط به کتابخانه‌های عمومی است.

وی تصریح کرد: کتابخانه‌ها در نگاه جدیدی که در دنیا فراگیر شده، دیگر صرفاً محلی برای امانت کتاب نیستند و یک مرکز خدمت‌رسانی فرهنگی به‌حساب می‌آیند. در حال حاضر در کتابخانه‌های استان بیش از ۲۰ خدمت فرهنگی قابل‌ارائه است که این خدمات در برخی از کتابخانه‌های خاص به عدد ۴۰ هم می‌رسد.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ضمن اشاره به برگزاری و استقبال خوب مردم استان از دوازدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، همچنین لزوم راه‌اندازی حداقل یک کتابخانه سیار در روستاها و مناطق فاقد کتابخانه در این استان گفت: این کتابخانه‌ها می‌توانند نیاز مطالعاتی مردم را تأمین کنند و با هزینه‌ای بسیار کمتر از ساخت و تجهیز و نگهداری یک کتابخانه ثابت اداره شوندو با توجه به اینکه هزینه ساخت کتابخانه ثابت در مناطق مختلف شهرستان بالاست و امکان ساخت در همه مناطق فاقد کتابخانه نیز وجود ندارد، می‌توان با راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه‌های سیار، نیاز روستاهای پرشمار شهرستان و نواحی شهری فاقد کتابخانه را رفع کرد.

طاهریان ضمن اعلام آمادگی برای در اختیار قرار دادن کتابخانه‌های عمومی استان به ویژه کتابخانه‌های عمومی روستایی به عنوان میزبان برگزاری این دوره از انتخابات خاطرنشان کرد: کتابداران کتابخانه‌های عمومی روستایی همانند سال‌های گذشته در راستای ایجاد شور انتخاباتی و ضرورت انتخاب آگاهانه مردم از ظرفیت این مکان استفاده مطلوبی خواهند کرد.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از اقدام ارزشمند مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله جشنواره کتاب‌خوانی رضوی و اشاعه فرهنگ رضوی بین کودکان، نوجوانان و جوانان، این نگاه را برگرفته از ارادت دست‌اندرکاران این مجموعه فرهنگی به حضرت امام رضا (ع) و خاندان پاک و مطهر ایشان عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای راه‌اندازی کتابخانه سیار در استان داریم که امیدواریم با حمایت و همراهی مسؤولان در این زمینه موفق شویم.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول