اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

پرونده گره‌های ترافیکی شهر کرمان روی میز شورا

یکصدوششمین جلسه شورای شهر کرمان در حالی برگزار شد که گره‌های ترافیکی مهم‌ترین موضوعی بود که مطرح شد و در خصوص تعدد سرعت‌گیرها و تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی شرف آباد نیز مواردی مطرح شد.

پرونده گره‌های ترافیکی شهر کرمان روی میز شورا

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سعید شعرباف پیش از ظهر امروز در یکصد و ششمین جلسه شواری شهر کرمان اظهار کرد: یک پارکینگ در جوار مجموعه کرمان درمان که متعلق به شهرداری است با ظرفیت ۹۰ تا ۱۰۰ خودرو در حال احداث است تا ترافیک چهار راه سمیه را کاهش دهیم و تمامی سرعت‌گیرهای شهر کرمان با تصویب شورای ترافیک است.

منصور ایرانمنش، رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی به مسئله سه راهی شرف آباد اشاره کرد و افزود: با توجه به ترافیک این منطقه در ساعات اوج ترافیک و عدم پیش‌بینی بودجه عمرانی برای ساخت تقاطع غیر همسطح می‌توان با جهاد نصر در جهت ایجاد تقاطع غیر همسطح همکاری کرد و ضروری است که مجوزهای لازم در این زمینه از سازمان ترافیک استان اخذ شود و یا در کوتاه مدت یک دوربرگردان برای این منطقه اجرا شود، چراکه این مسئله هزینه‌های زیادی را متوجه شهروندان می‌کند.

 ایرانمنش به موضوع ترافیک چهار راه سمیه نیز اشاره کرد و ادامه داد: می‌توان با ایجاد پارکینگ و فراخوان و خریداری زمین‌ها در این منطقه‌ ترافیک موجود را کاهش داد چرا که این ترافیک سبب مشکلات زیادی برای مردم و خصوصا ساکنان منطقه شده است.

 محمدامین شمسی، رئیس‌ کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی نیز به تعدد سرعت‌گیرها و نازیبایی ناشی از این مسئله در شهر کرمان اشاره کرد و ادامه داد:  تعداد سرعت‌گیرها در شهر کرمان بسیار زیاد شده و جهت کاهش سرعت راهکارهای دیگری نیز وجود دارد و امیدوارم نظارت بیشتری بر مسئله اعمال شود.

 امینی‌زاده نیز ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: در سال اول شورا نشست‌های خبری با خبرنگاران جهت گره‌گشایی و بررسی مشکلات مردم انجام می‌شد اما از سال دوم به بعد این جلسات تشکیل نشد، امیدوارم باز هم این جلسات شروع شده و تداوم داشته باشد.

 سید محمد صادق تقوی، با تاکید بر شیوع بیماری مالاریا در جنوب استان کرمان ادامه داد: این بیماری به واسطه اتباع افغانستانی به کشور وارد شده و یکی از هموطنان را نیز درگیر کرده امیدوارم هرچه زودتر برای حل این مشکل چاره اندیشی شود و جلوی شیوع این بیماری با توجه به فصل گرما گرفته شود.

 وی به دیگر مشکلات شهری نیز ازجمله فرونشست، عدم روشنایی معابر و کمبود فضای سبز اشاره کرد و خواستار رسیدگی به این موارد شد.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول